نصرالله داعش را یک تهدید جهانی خواند

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گروه تروریستی داعش را خطر تاریخی بی سابقه برای کشورهای منطقه خاورمیانه دانسته و از این کشورها خواست مسئولیت شان را بپذیرند و در برابر این خطر بایستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی “تمدن” او همچنین گفته، نیروهای این حزب در سوریه با هدف جلوگیری از افتادن این کشور به دست گروه های مانند القاعده و داعش در کنار سربازان سوری می جنگند.

سید حسن نصرالله در مراسمی به مناسب سالگرد پیروزی نیروهای مقاومت لبنانی علیه اسرائیل و آزادسازی جنوب لبنان از اشغال اسرائیل اذعان کرد که نیروهای حزب الله در سوریه حضور دارند و اگر لازم شود تعداد آنها افزایش خواهد یافت. او گفت، این نیروها برای جلوگیری از سقوط سوریه به دست گروه های تکفیری مانند داعش و القاعده و جبهه النصره در کنار سربازان سوری می جنگند. حسن نصرالله داعش را پروژه بسیار خطرناک خواند که هدف اش قتل عام و خونریزی است و به هیچ کسی رحم نمی کند. این رهبر لبنانی خطاب به سران کشورهای منطقه گفت: داعش خطر تاریخی بی سابقه است و از آنها خواست مسئولیت شان را بپذیرند و در مقابل این گروه خطرناک بایستند. سید حسن نصرالله هشدار داد: داعش اکنون مناطق وسیعی را در سوریه و عراق تصرف کرده و نفوذ خود را تا کشورهای یمن، لیبیا، نیجریه، پاکستان و برخی جاهای دیگر نیز گسترش داده. او همچنین به بعضی کشورهای که از داعش حمایت می کنند یا در برابر تهدیدهای این گروه خاموش اند، نیز هشدار داد که آنها هم از خطر داعش در امان نخواهند ماند. رهبر حزب الله گفت: داعش مردم را از هر گروه و طایفه ای که باشند، قتل عام می کند، دست به سرقت می زند و با تمدن بشری مخالف است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *