چاپ هفت‌میلیون کتب‌درسی، در دستور کار وزارت معارف و مالیه

رئیس جمهوری، خواهان وضاحت در مورد کندی روند چاپ کتب درسی مکاتب شد. محمد اشرف غنی به وزارت‌های مالیه و معارف هدایت داده که برنامه چاپ هفت میلیون کتاب درسی مکاتب را در راس برنامه‌های شان قرار دهند و به زودی این موضوع را نهایی سازند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ”  نشست هفتگی کمیسیون ملی تدارکات شب گذشته در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد. در این نشست رییس جمهور اشرف غنی از وزارتهای معارف و مالیه خواست تا چاپ کتابهای درسی مکاتب را در اولویت قرار دهند و موضوع کندی این روند را بررسی کنند. آقای اشرف غنی همچنین به وزارت مالیه هدایت داد تا در نشستی با نمایندگان کشورهای کمک کننده و سازمانهای بین المللی، موضوعات مربوط به چاپ کتب درسی را نهایی سازد. وزیر مالیه همچنین توظیف شد که علت کندی روند چاپ کتب درسی صنوف اول تا نهم را بررسی و علت آنرا تشخیص دهد. رییس جمهوری به مسوولین وزارت معارف نیز هدایت داد تا برنامه تهیه کتب درسی را آماده ساخته و به شورای عالی تدارکات ارایه کنند تا موضوع چاپ هفت میلیون جلد کتاب درسی مورد نیاز مکاتب کشور نهایی گردد.

در نشست دیشب کمیسیون ملی تدارکات همچنین قرارداد اداره مستقل هوانوردی در رابطه به تامین امنیت میدانهای هوایی کشور بررسی گردید و رئیس جمهور ضمن مهم خواندن این مسئله، آن را مورد تایید قرار داد. در این نشست همچنین قراردادهای وزارتهای معادن و پطرولیم، داخله، دفاع ملی، معارف، فوایدعامه و صحت عامه بررسی و هدایات لازم صادر گردید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *