غنی: ماه “رمضان” ماه “همدلی” و “همدردی” است

رئیس جمهور اشرف غنی در بیانیه‌ای به مناسبت حلول ماه رمضان گفته که حکومت از هر گامی برای تامین صلح استقبال می‌کند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” او اما افزوده، کسانی که به ندای صلح خواهی حکومت پاسخ مثبت ندهد، به شدت سرکوب خواهد شد. آقای اشرف غنی، ماه رمضان را فرصتی براى افراد مؤمن که با انجام عبادات در این ماه رحمت، قلب و روح خود را از گناهان پاک سازد و به خالق خویش نزدیک شود.

محمد اشرف غنی، ماه رمضان را، ماه همدلی و همدردی با نیازمندان دانسته که مسلمانان با تأسی به سنت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) بیش از هر وقت دیگر دست سخاوت گشوده و به سراغ یتیمان، بیوه زنان، مصیبت زدگان، مستمندان و خانواده های کم درآمد بروند و نگذارند که آنان خود را در برابر مصایب زندگی تنها و محروم احساس کنند. رییس جمهوری از ادارات دولتی و تاجران ملی نیز خواسته که در حد توان با مستمندان و نیازمندان کمک کنند.

رییس جمهوری همچنین خطاب به رسانه‌ها گفته آنها وظیفه دارند تا برنامه هاى خود را در همسویی با فضاى معنوى این ماه مقدس ترتیب و تدوین نمایند و در مورد فرهنگ و تمدن اسلامى به مردم معلومات دهند.

آقای اشرف غنی از نیروهاى امنیتى هم خواسته که مثل همیشه برای تامین امنیت شهروندان تلاش نمایند و برای آنها این فرصت را مهیا سازند که با دل و ذهن آرام مصروف عبادت خداوند باشند. رییس جمهوری فقر و محرومیت را دشمنان اصلی مردم افغانستان خوانده اما گفته که جنگ‌های تحمیلی مانع از آن شده شهروندان کشور به مبارزه  با دشمنان اصلی بروند. او یکبار دیگر ندای صلح خواهی حکومت را مطرح کرده و گفته، کسانی که به این ندای ما پاسخ مثبت ندهند در امان نبوده و به شدت سرکوب خواهند شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *