انفچار بمب در یمن ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت

انفجار بمب در سه مسجد در صنعا، پایتخت یمن شام دیروز دست کم ۲۳ کشته و بیش از بیست زخمی برجای گذاشت. گروه تروریستی داعش که پیش از این نیز حملاتی در صنعا انجام داده، مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفته است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” به نقل از رویترز این حملات از جمله به مسجد حشوش، مسجد الکبسی و مسجد قبه الخضرا صورت گرفت.

همچنین ساختمانی که گفته می‌شود از مقرهای فرماندهی انقلابیون حوثی بوده نیز هدف حمله قرار گرفته.

مقام‌های طبی و امنیتی گفتند که بیش از ۲۰ نفر در این حملات کشته شده اند. یک مقام امنیتی به خبرگزاری رویترز گفت که در مجموع ۵۰ نفر کشته و زخمی شده اند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارها را به عهده گرفته است.

داعش حدود دو ماه پیش هم حملاتی علیه مساجدی که عمدتا مورد استفاده حوثی‌ها بوده انجام داد که در آن بیش از ۱۳۰ نفر کشته شدند.

انقلابیون حوثی کنترل بخش‌های زیادی از یمن، از جمله پایتخت را در اختیار دارند و عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مخلوع یمن به عربستان سعودی گریخته و عربستان در راس ائتلافی از کشورها به حملات هوایی به مواضع حوثی‌ها پرداخته است.

از زمان آغاز حمله عربستان سعودی و متحدانش دست کم ۲۶۰۰ نفر در یمن کشته شده‌اند.

روز چهارشنبه آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌ها گزارش داد که حداقل ۳۱ نفر در بمباران غیرنظامیانی که از این صنعا می گریختند کشته شدند.

انفجارهای امروز در حالی رخ می‌دهد که در جنوا مذاکرات صلح میان حوثی‌ها و حکومت عبد ربه منصور هادی در جریان است.

در مذاکرات صلح جنو پیشرفتی گزارش نشده است. میانجیگران امیدوار بودند بتوانند طرف ها را به آتش بسی در طول ماه رمضان قانع کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *