طنین: از موجودیت هفت‌هزار جنگجوی‌خارجی درکشور خبر داد

ظاهر طنین، نمایندهء دایم افغانستان در سازمان ملل متحد، آمار تازه ای از حضور شورشیان خارجی در افغانستان ارائه کرد. وی در شورای امنیت سازمان ملل گفت، بیشتر از هفت هزار جنگجوی خارجی درکشور می جنگند اما او تاکید کرد که ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان در برابر شورشیان نسبت به گذشته، بطور چشمگیری افزایش یافته است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این برای نخستین بار است که یک مقام دیپلوماتیک کشور آماری از شمار شورشیان خارجی درافغانستان ارائه می کند. اما این آمار براساس حدس و تخمین است که اقای ظاهر طنین آن را در یک نشست خبری در سازمان ملل ارائه کرده است. وی می گوید هفت هزار جنگجوی خارجی عمدتا اتباع چیچنی، اوزبیکستانی، تاجیکستانی و پاکستانی هستند که در افغانستان حضور دارند.

او گفت، این افراد تنها اقدامات تروریستی از قبیل حملات تهاجمی، انتحاری و بمبگذاری انجام نمی دهند بلکه ترور و گروگان گیری نیز از اقدامات این جنگجویان است.

طنین گفت، شورشیان تلاش می کنند تا با تصرف ولسوالی ها و ولایت های افغانستان، فعالیت های شان را در جنوب آسیا و همچنان آسیای مرکزی گسترش دهند.

نیکولاس هیسم نمایندهء خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز گفت، گروه تروریستی داعش در نظر دارد تا در افغانستان مواضع خود را استحکام باشد. او گفت، مبارزه با این گروه به همکاری منطقه یی نیاز دارد.

با اینحال، نماینده دایم افغانستان در سازمان ملل از توانمندی بالای نیروهای امنیتی کشور سخن گفت و افزود، برای نخستین بار است که نیروهای امنیتی افغان از موضع دفاعی در موقف تهاجمی قرار گرفته اند و پایداری بیشتری نسبت به گذشته از خود نشان داده اند. طنین تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان، ظرفیت شان را برای حفاظت از امنیت و مصوونیت مردم افغانستان ثابت کرده اند و این نیروها می توانند.

جلو دشمنان را بگیرند و مانع بی ثباتی و بی نظمی درافغانستان شوند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *