تقابل داعش با طالبان وارد فاز تازه‌ی از جنگ تبلیغاتی شد

گروه داعش، به نامه طالبان به ابو بکر بغدادی واکنش تند نشان داد. این گروه مستقیما طالبان را به عمال استخباراتی پاکستان متهم کرده و گفته طالبان، عامل دستگاه استخباراتی پاکستان گفته است. پیش از این گروه طالبان در نامه ای از ابوبکر البغدادی خواسته بود که جبهه دیگری در افغانستان باز نکنند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “رویارویی دو گروه طالبان و داعش وارد مرحله تازه ی شده است. گروه طالبان قبلا با ارسال نامه ای از ابوبکر بغدادی و سایر فرماندهان گروه تروریستی داعش خواسته بودند که جبهه دیگری در افغانستان باز نکنند. طالبان دراین نامه گفته بودند که اگر داعش بخواهد جبهه ای در افغانستان بگشاید، ممکن است که با واکنش این گروه روبرو شود.

همچنین به نقل از طالبان پاکستانی نیز گزارش هایی در رسانه ها منتشر گردید که درآن از ولایت ابوبکر البغدادی انتقاد شده بود

حالا گروه تروریستی داعش باحتمال زیاد در واکنش به این نامه طالبان، این گروه را عامل دستگاه استخبارات پاکستان خوانده و در اشاره ای مستقیم به طالبان بدون نام بردن از این گروه

گفته است که گروه طالبان عامل دستگاه اطلاعاتی پاکستان است. ناظران باور دارند که چنین واکنشی می تواند به اختلاف بین داعش و طالبان افغانستان و پاکستان دامن بزند.

پیش از این نیز گزارش های مبنی بر درگیری شدید افراد طالبان وافراد وابسته به داعش در بخش های از کشور گزارش شده بود و در موردی گفته شد که ده تن از اعضای طالبان، توسط گروه داعش سربریده شدند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *