جنرال شهیم : مخالفان مسلح، توان جنگ را با ما ندارند

جنرال قدم شاه شهیم، لوى درستیز وزارت دفاع ملی می گوید، طالبان، در صورتی که بتوانند برخى مناطق کشور را تصرف کنند، حاضر به مذاکره با دولت می شود. او اما تاکید می کند که نیروهای افغان قادر اند که از مناطق شان دفاع نمایند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” لوی درستیز قوای مسلح ارتش، دیروز به حوزه شرق کشور رفته بود و در جریان دیدار از قول اردوی ۲۰۱ سیلاب، از سربازان این قول اردو که توانسته بودند ولسوالی وانت وایگل نورستان را در طی چند ساعت دوباره تصرف کنند، قدردانی و ستایش کرد.

جنرال شهیم افزود، “مخالفین مسلح توان جنگ را از دست داده اند اما وی خاطرنشان کرد که استخبارات برخی کشورهای همسایه، به مخالفان توصیه کرده که بعد از تصرف برخى مناطق افغانستان از موقف قوى با دولت وارد مذاکرات شوند. او، تاکید نمود که مخالفان توان تصرف مناطق را ندارند.”

جنرال شهیم، به حملات اخیر طالبان اشاره کرد و گفت: “مخالفین مسلح بر ولسوالیهاى چهار سده غور، جوند بادغیس و یمگان بدخشان حمله نمودند؛ اما موفق نشدند و مناطق تصرف شده از سوى آنها درکندز به تسلط دولت درآمدند. وی افزود: “مخالفین مسلح، اماکن عامه، بانکها و مناطق ملکى را هدف قرار داده، مردم را کشتند، اما بعدا فهمیدند که انزجار در مقابل آنها روبه افزایش است؛ ولذا بیرق شان را عوض کرده و به نام دیگر عرض اندام نمودند.”

لوی درستیز قوای مسلح از سربازانی که در جریان عملیات ها از خود شایستگی نشان داده اند تقدیر کرد و به انان دستور داد که عملیات های نظامی علیه دشمن را ادامه دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *