تحقیقات پیرامون رویداد جلریز آغاز شد

تحقیقات در مورد رویداد مرگبار جلریز ولایت میدان وردک آغاز شد است. مقام‌های محلی گفته‌اند، این تحقیقات در قالب دو هیئت انجام می‌شود. این درحالی است که شماری از اعضای ولسی جرگه خواستار استعفای وزیر داخله و جلب قومندان امنیه میدان وردک شده اند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “حیات الله حیات، والی میدان وردک می‌گوید، یک هیئت نظامی و یک هیئت هم از جانب رییس جمهور، مامور تحقیق در مورد رویداد جلریز هستند که به گفته او، هیئت نظامی تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کرده است. والی میدان وردک اما گفت که هیئت رئیس جمهوری هنوز به میدان وردک نرفته است. حیات افزود که هیئت نظامی به رهبری وزارت داخله در مورد کوتاهی های احتمالی مقامات و ارگانهای نظامی تحقیق خواهد کرد.

براساس گزارش ها بی‌تفاوتی ارگانهای امنیتی و بخصوص مقامات پولیس از دلایل اصلی سقوط پوسته‌های امنیتی جلریز به دست طالبان و کشته شدن ماموران پولیس محلی در میدان وردک بوده است. گفته می‌شود با آن که سربازان محاصره شده توسط طالبان از همان لحظه اول جنگ به تمام مسوولین در ولایت میدان وردک به شمول قوماندانی امنیه و مقام ولایت خبر داده و درخواست کمک کرده بودند.

تا ساعت شش بعد از ظهر روز بعد هیچ کمکی برای آنها ارسال نشده است

این درحالی است که یک گروپ پارلمانی روز گذشته خواستار استعفای وزیر داخله و جلب قومندان امنیه میدان وردک شدند. آنان می‌گویند: بی‌توجهی و سهل انگاری مقامات نظامی به ویژه وزیر داخله در مورد حادثه جلریز قابل توجیه نیست. به گفته این وکلا در رویداد جلریز، توطئه‌ای در کار بوده که نباید از کنار آن بی‌تفاوت گذشت. اعضای مجمع وکلای عدالت خواه ولسی جرگه همچنین گفته اند که برای جلوگیری از تکرار چنین رویدادهای مشکوک، حکومت باید قومندان امنیه ولایت میدان وردک را از وظیفه سبکدوش و به مراجع عدلی و قضایی معرفی کند.

مشرانوجرگه نیز دو روز پیش خواهان محاکمه مسئولان بلند دولتی شدند که در این قضیه مقصر بوده اند حادثه جلریز با واکنش تند نهادها و مردم مواجه شد است. سربازان که از این جنگ جان سالم بدر برده‌اند اظهار می دارند که پولیس نظم عامه طالبان را در این جنگ یاری کرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *