قومندان امنیه‌ی کابل از کاهش ۳۸ درصدی جرایم در این شهر خبر داد

فرمانده پولیس کابل اعلام کرده که روزانه از هشت تا ده نفر در شهر کابل در پیوند به رخدادهای جنایی بازداشت می‌شوند. عبدالرحمان رحیمی می‌گوید: اتهام بیشتر افراد بازداشت شده، سرقت، فحشا، مصرف الکل و آزار و اذیت مردم است.

به گزارش “شبکه تلویزونی تمدن ” فرمانده پولیس کابل که همراه رییس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه کابل به کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه احضار شده بود، آمار افراد بازداشت شده در ارتباط با جرایم مختلف را روزانه هشت تا ده نفر اعلام کرد. با این وجود او می گوید که گراف جرایم در پایتخت در مقایسه با هفت ماه گذشته، ۳۸ درصد کاهش یافته و پولیس همچنان تلاش‌ها برای کاهش جرایم جنایی در کابل را افزایش داده است.

او، درحالی از کاهش ۳۸ درصدی جرایم در کابل سخن می گوید که این دو مقام پولیس کابل در ارتباط با افزایش آدم ربایی و جرایم جنایی به ویژه در پیوند به قتل یک کودک سه ساله به 

کمیسیون امنیت داخلی مجلس فراخوانده شده بودند.

براساس گزارشی که مجلس روز شنبه ارایه کرد، یک کودک سه ساله پس از تجاوز به شکل فجیعی در مربوطات حوزه هشتم کابل به قتل رسیده. پدر این کودک می‌گوید: جریان اختطاف کودکش را به حوزه هشتم گزارش داده بود، اما مسوولان این حوزه در این مورد توجهی نکردند. قوماندان امنیه کابل می‌گوید که تحقیق در مورد دوسیه قتل این کودک جریان دارد و به گفته او، پولیس بدنبال عاملان آن هستند.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که این کودک توسط افراد معتاد مورد تجاوز قرار گرفته و سپس بگونه ای وحشیانه به تقل رسیده است.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *