یمنی‌ها مواضع عربستانی‌ها را با موشک بالستیک هدف قرار داد

واحد موشکی ارتش و کمیته های مردمی کشور یمن در پاسخ به نقض مکرر آتش بس، شب گذشته یک فروند موشک بالستیک به مواضع نیروهای  عربستان سعودی  در  ولایت «مارب» شلیک کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی تمدن به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبا)، یک مقام نظامی گفت: موشک کاملا به هدف اصابت کرده و خسارت های زیادی به نیروهای ائتلاف عربستانی و جنگ افزارهای آنها وارد شده است.
وی افزود: این سومین فروند از موشک های بالستیک است که طی ۲۴ ساعت گذشته به مواضع متجاوزان و عناصر مزدور در این منطقه و در پاسخ به نقض مکرر آتش بس شلیک شده است.
سبا در گزارش دیگری نوشت: نیروهای متجاوز در ساعات گذشته آتش بس را در شماری از استان های یمن نقض کردند.
مزدوران سعودی با توپخانه روستای الحمرا در شهر الوازعیه و با موشک نیز شهر ذباب در استان تعز را هدف حمله قرار دادند.
مزدوران سعودی همچنین ده ها فروند موشک کاتیوشا به روستاهای آل حجلان، الرمضه، ضوار شهر صرواح در استان مارب شلیک کردند.
مزدوران سعودی از سوی دیگر منطقه کهبوب در استان لحج را با توپخانه هدف حمله قرار دادند.
شبکه خبری المیادنی نیز در پی شلیک موشک به مواضع مزدوران سعودی در منطقه فرضه نهم، ۲۵ تن از نیروهای عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن از جمله یک تن از فرماندهان آنها کشته شدند.
عربستان همراه برخی کشورهای عربی منطقه و با حمایت آمریکا، از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید و یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *