شاگردان مکتب ـ مردان میدان جنگ در یمن

از زمان آغاز حملات هوایی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن، ۳۶۵ کودک کشته و ۴۸۴ کودک دیگر زخمی شده‌اند. آماری که آژانس کودکان سازمان ملل متحد روز جمعه در نشستی خبری در جنیوا اعلام کرد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” سخنگوی یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد روز جمعه در یک نشست خبری در جنیوا گفت که بر اساس آماری که آن از یمن به دست آورده‌اند تعداد تلفات و قربانیان کودک در حملات هوایی عربستان سعودی بیشتر از رقمی است که سازمان جهانی صحت چند روز پیش اعلام کرده: ۳۶۵ کودک کشته و ۴۸۴ کودک دیگر زخمی.

” بین ۲۶ مارچ تا ۱۶ جولای ۳۶۵ کودک کشته و ۴۸۴ کودک زخمی شده‌اند. از ۲۶ مارچ تا ۱۶ جولای”

رویترز در گزارشی نوشته که پس از چهار ماه جنگ بین حوثی‌ها و طرفداران رئیس جمهوری فراری یمن، وضعیت کودکان وخیم توصیف کرده.

یونیسف هم هشدار داده و گفته که بر اساس داشته‌های این سازمان در حال حاضر ۵۰۰ هزار کودک از سو تغذیه رنج می‌برند.

به گزارش یونیسف، مکاتب حدود ۱٫۸ میلیون کودک دو ماه و یا بیشتر مسدود بوده است.

 

“قبل از جنگ، نرخ ثبت نام در مکاتب ۷۹ درصد بود که همان زمان هم دو میلیون کودک به‌خاطر فقر، تبعیض، کیفیت پائین آموزش و ناآرامی نمی‌توانستند به مکتب بروند.

ما از طرف‌های درگیر می‌خواهیم که به امنیت مکاتب احترام بگذارند تا کودکان بتوانند درس بخوانند.”

به گفته سخنگوی یونیسف بمباران و درگیری‌های خیابانی باعث شده که شمار زیادی از مکاتب بسته شود

بمباران‌های شدید و درگیری‌های خیابانی از ۲۶ مارچ، ۳۶۰۰ مکتب را مسدود کرده و دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را مجبور به ترک خانه‌هایشان به محل امن کرده. حداقل ۲۴۸ مکتب در حمله مستقیم، خراب شده، ۲۷۰ مکتب در اختیار پناهجویان قرار گرفته و ۶۸ مکتب توسط گروه‌های مسلح اشغال شده”سخنگوی یونیسف  علاوه کرد که دانش‌آموزانی که دیگر نمی‌توانند به مکتب بروند، به میدان جنگ می‌روند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *