بسته تشویقیه‌ی ۳۳۶ ملیون دالری برای پاکستان در راستای مبارزه با طالبان افغانستانی

ایالات متحده دیروز ۳۳۶ میلیون دالر در اختیار حکومت پاکستان قرارداد تا در مبارزه علیه طالبان در افغانستان کمک کند. این کمک در شرایطی انجام می‌شود که حکومت افغانستان مذاکرات صلح را با طالبان آغاز کرده است.

 به گزارش” شبکه تلویزیونی تمدن ” به نقل از خبرگزاری اسوشیتد پرس از قول دو مقام بلند رتبه پاکستان نوشته که قرار است دور دوم مذاکرات حکومت افغانستان با طالبان جمعه آینده در پاکستان ادامه یابد. این مقام‌ها که هویت‌شان افشا نشده، به اسوشیتد پرس گفته‌اند، اسلام آباد برای میزبانی از این دور مذاکرات در مراحل نهایی آمادگی قرار دارد.

هرچند حکومت افغانستان تاریخ و محل دقیق مذاکرات را اعلام نکرده، اما اعضای هیئت مذاکره کننده حکومت گفته‌اند که در این دور مذاکرات برسر آتش بس گفتگو خواهد شد.

این درحالی است که امریکا به تازگی کمک هنگفتی را به اسلام آباد داده و این کشور را تشویق کرده که در جنگ با طالبان در افغانستان کمک کند. منابع پاکستانی می‌گویند: کمک امریکا برای مبارزه با طالبان دیروز به بانک مرکزی این کشور رسیده. یک مسوول این بانک به فرانس پرس گفته، امریکا با این کمک ذخیره ارزی خارجی پاکستان را به حد اقل ۱۹ میلیارد دالر افزایش داده است.

حکومت امریکا بر اساس یک برنامه از سال ۲۰۰۱ به این سو، به صورت منظم به پاکستان کمک می‌کند. اسلام آباد سالانه تقریبا یک و نیم میلیارد دالر کمک امریکا را از این بابت بدست می‌آورد و از سال ۲۰۰۱ تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد دالر از امریکا دریافت کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *