افراد وابسته به ولسوال خاک سفید در فراه دو تن از افراد ملکی را کشتند

ده‌ها تن از باشندگان ولسوالی خاک سفید فراه، ادعا می‌کنند که عبدالخالق نورزی ولسوال خاکسفید و افرادش با یورش به خانه‌های شماری از ساکنان این ولسوالی، دو تن از آنان را کشته و نُه تن دیگر را زخمی کرده‌اند. ولسوال خاکسفید اما دخالتش در این قضیه را رد می‌کند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” شماری از باشندگان ولسوالی خاک سفید روز گذشته با تجمع در مقابل دفتر یوناما در شهر فراه، خواستار برکناری و محاکمه عبدالخالق نورزی ولسوال خاک سفید شدند. به گفته معترضین آقای نورزی پس از کشته شدن کاکایش توسط طالبان، به گمان این که باشندگان محلی کاکای او را ربوده و کشته‌اند، به قریه خشکابه یورش برده و تلفاتی را به ساکنان این قریه وارد آورده است.

نورالحق امینی از بزرگان قومی در ولسوالی خاک سفید می‌گوید: سه روز قبل زمانی که کاکای ولسوال عبدالخالق از قریه خوست این ولسوالی به طرف ولسوالی بالابلوک در حال حرکت بود در مسیر راه توسط طالبان ربوده شد. بدنبال این واقعه ولسوال با شماری از افراد مسلح به قریه خشک آبه حمله کردند که در نتیجه دو تن کشته و نُه تن شدیداً زخمی شدند. به گفته امینی، ولسوال خسارات هنگفت مالی هم به باشندگان محل وارد کرده است.

ولسوال خاکسفید اما دخالت داشتن خودش در این قضیه را رد می‌کند و می‌گوید: کسانی که به قریه خشکابه حمله کرده‌اند، پسران کاکایش هستند. جواد افغان سخنگوی والی فراه هم گفته که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *