امنیت ملی: از یک حمله انتحاری، بر شورای ولایتی غزنی جلوگیری کردیم

ریاست عمومی امنیت ملی گفته که از یک حمله انتحاری بر شورای ولایتی این ولایت جلوگیری کرده است. این درحالی است که انفجارها در غزنی و جلال آباد دست‌کم ۷ زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” از سوی دیگر مخالفین مسلح در غزنی، چهار انجنیر را که دو روز پیش از مسیر جاغوری-غزنی ربوده بودند، شب گذشته به قتل رسانده‌اند.

انفجار نیرومند در چوک علی لالای در شهر غزنی، ۵ زخمی برجای گذاشت. به گزارش خبرنگار محلی تمدن از غزنی، وضعیت برخی از زخمی‌ها این رویداد وخیم است. همچنین انفجار در شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار، ۲ زخمی برجای گذاشته. به گفته مسوولان امنیتی ننگرهار، این انفجار نیروهای پولیس سرحدی را هدف قرار داده، زخمی‌ها اما غیرنظامی هستند.

درهمین حال، مقام‌های محالی غزنی می‌گویند که اجساد چهار انجنیر که از باشندگان ولسوالی جاغوری بوده و دو روز پیش از مسیر جاغوری-غزنی ربوده شده بودند، صبح امروز در حومه‌های مرکز غزنی یافت شده. باشندگان این ولسوالی که برای انتقال این اجساد به شفاخانه ملکی غزنی آمده‌اند، دولت را به کم‌کاری در زمینه تامین امنیت شهروندان متهم کرده و می‌گویند: دولت هرچه سریعتر باید برای تامین امنیت این ولایت بخصوص راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌های امن غزنی اقدام کند.

از سوی دیگر، ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید: منسوبین این ریاست در زابل، از یک حمله انتحاری جلوگیری کرده‌اند. به اساس خبرنامه امنیت ملی، شورشیان قصد داشتند که شورای ولایتی زابل را مورد حمله قرار دهند. به نوشته خبرنامه، دو مهاجم انتحاری که قصد داشتند این حمله را انجام دهند، قبل از رسیدن به هدف شناسایی و یکی از آنها در درگیری با نیروهای امنیتی کشته و مهاجم دومی بازداشت شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *