النصره از مواضعش در شمال سوریه عقب می‌نشیند

جبهه نصرت، شاخه القاعده و از گروه های شورشی در سوریه خبر داده که از مواضعش در شمال این کشورعقب نشینی می کند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این گروه، همزمان با شبه نظامیان داعش نیز در جنگ است و در حالی این تصمیم را گرفته که ترکیه و امریکا قصد دارند در شمال سوریه در همجواری مرز با ترکیه، منطقه حائل ایجاد کنند.

جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه گفته که بخش های از نواحی شهر حلب در شمال سوریه را به سایر گروه های شورشی واگذار می کند. النصره گفته، به این دلیل نیروهایش را از این مناطق برون می کند که نمی خواهد با ترکیه در ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه در امتداد مرز با ترکیه، همکاری کند. النصره همزمان با داعش نیز در حال جنگ است و طبق گزارشها 

ساختمان دانشگاه جوزجان و قیرریزى ۴۰ کیلومتر سرک ولسوالی قوش تپه اقدام کرده است.

۳۱ ثانیه

***

جبهه نصرت، شاخه القاعده و از گروه های شورشی در سوریه خبر داده که از مواضعش در شمال این کشورعقب نشینی می کند. این گروه، همزمان با شبه نظامیان داعش نیز در جنگ است و در حالی این تصمیم را گرفته که ترکیه و امریکا قصد دارند در شمال سوریه در همجواری مرز با ترکیه، منطقه حائل ایجاد کنند.

جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه گفته که بخش های از نواحی شهر حلب در شمال سوریه را به سایر گروه های شورشی واگذار می کند. النصره گفته، به این دلیل نیروهایش را از این مناطق برون می کند که نمی خواهد با ترکیه در ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه در امتداد مرز با ترکیه، همکاری کند. النصره همزمان با داعش نیز در حال جنگ است و طبق گزارشها جنگجویان داعش اخیرا کنترل چند روستا را در اطراف حلب از دست شبه نظامیان رقیب، تصرف کرده اند.

امریکا و ترکیه قصد دارند در شمال سوریه، مناطق همجوار با ترکیه منطقه حائل ایجاد کنند؛ مناطقی که هیچ یک از گروه های شورشی نباید در آن حضور داشته باشند. النصره گفته دولت ترکیه به منظور تامین امنیت خود این منطقه حائل را ایجاد می کند. روزگذشته امریکا چندین جنگنده و سایر تجهیزات لازم را همراه با سه صد نظامی به پایگاه هوایی انجرلیک در جنوب ترکیه جابجا کرد. امریکا می گوید، از این پایگاه برای انجام عملیات هوایی علیه جنگجویان داعش در سوریه کار می گیرد. بخش های زیادی از مناطق شمالی سوریه در کنترل کردها است. گروه کردهای سوریه به نام واحدهای مدافع خلق، دولت ترکیه را متهم کرده که اخیرا حملات هوایی علیه این گروه انجام داده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *