غنی ضرب الاجل تعیین کرد

رئیس جمهور اشرف غنی گفته که تصمیم پاکستان در قبال گروه‌هایی که از خاک این کشور دست به فعالیت‌های تروریستی در افغانستان می‌زنند، چگونگی روابط دو کشور را در هفته‌های آینده تعیین خواهد کرد. رئیس جمهور در دیدار سفیران کشورهای اروپایی، امریکای شمالی و منطقه با وی، گفته که پاکستان باید تعریفی روشن و مشترک از تروریزم در پاکستان و افغانستان ارایه نماید.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” آقای اشرف غنی بعد از ظهر روز گذشته در دیدار سفیران کشورهای اروپایی، امریکای شمالی و منطقه با وی، ضمن تشریح موقف حکومت افغانستان در قبال پاکستان بعد از تحولات اخیر گفت که حمله اخیر در شاه شهید کابل توسط گروه‌های تروریستی، در پاکستان برنامه ریزی شده بود. او حمله در منطقه شاه شهید را نقطه عطفی برای افغانستان بیان داشت و افزود که پس از تائید خبر مرگ ملا محمد عمر، اجتماع گروه‌های تروریستی در ملای عام در داخل خاک پاکستان برگزار شد و آنان با استفاده از این فرصت علیه حکومت افغانستان اعلام جنگ کردند.

رئیس جمهور اشرف غنی تاکید کرد که اسلام آباد باید حساسیت موضوع را درک کند و او انتظار دارد که پاکستان اقدامات جدی را علیه گروه‌های تروریستی در داخل خاک خود انجام دهد. او افزود: پاکستان باید تعریفی را که برای تروریزم در آن کشور مشخص نموده و به اساس آن علیه گروه‌های تروریستی در پاکستان اقدام می‌کند، برای افغانستان نیز ارایه نماید.

آقای اشرف غنی افزود، موقف حکومت افغانستان در قبال پاکستان روشن است اما آینده روابط دو کشور، به تصمیم گیری مقامات پاکستانی در مبارزه با تروریزم وابسته است. به گفته رییس جمهوری، قرار است فردا پنج شنبه هیئتی از افغانستان به پاکستان برود و در مورد مسائل اخیر با طرف پاکستانی صحبت کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *