تداوم سناریوی هزاره ربایی از دشت قره باغ

دوازده تن از باشندگان ولسوالی جاغوری دیروز از مربوطات دشت قرباغ غزنی که موسوم به دشت مرگ شده است، توسط مخالفان ربوده شدند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” ظفر شریف ولسوال جاغوری می‌گوید: دو تن از آنان موفق به فرار شدند اما هنوز از سرنوشت ۱۰ تن دیگر، خبری نیست.

این درحالیست که اجساد چهار باشنده این ولسوالی، که سه روز پیش از مسیر این ولسوالی ربوده شده بودند، دیروز به شهر غزنی انتقال یافته و به وابستگان شان تحویل داده شد

مسیرهای ولسوالی های ناهور، قرباغ، جاغوری و مالستان مدت هاست که در نا امنی کامل قرار دارد و همواره از باشندگان این ولسوالی ها که به سوی مرکز ولایت غزنی تردد می کنند، خطر ساز بوده و قربانی گرفته است.

در تازه ترین مورد، عصر دیروز ۱۲ تن از باشندگان جاغوری که از مرکز بسوی این ولسوالی در حرکت بودند از دشت قرباغ این ولایت توسط مخالفان ربوده شدند. ظفرشریف ولسوالی جاغوری در تماس با تلویزیون تمدن گفت، دو تن انان موفق به فرار شده و ده تن دیگر همچنان در گروگان مخالفان می باشند.

صدا…صدای ظفرشریف/ ولسوال جاغوری

به گفته ولسوال جاغوری با وجود تلاش های پیگیر متنفذان این ولسوالی، هنوز معلوم نیست که این افراد به کجا برده شده‌اند.

این درحالیست که سه روز پیش نیز چهار جوان دیگر این ولسوالی از منطقه قِیاق ولسوالی جغتو ربوده شدند و دیروز اجساد شان از کنار شاهراه عمومی یافت و در میان غم و اندوه خانواده های شان به آنان تسلیم داده شدند

مسیرهای مناطق امن جغتو، ناهور، قرباغ، جاغوری و مالستان در هفته های اخیر بشدت نا امن شده و هر هفته تقریبا باشندگان این ولسوالی ها قربانی نا امنی در این مسیر ها می شوند.

اخیرا، طالبان با رفتن به مناطقی که پروژه های عام المنفعه درآن جریان دارد، مردم را تهدید می کنند که بابت عبور این پروژه ها باید به آنان پول بدهند.

تهدید مردم نی قلعه ولسوالی قرباغ، آخرین مورد از این نوع تهدید بود که در هفته پیش از سوی دو تن از طالبان صورت گرفت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *