اسلام آباد در نخستین واکنش به عصبانیت کابل، صدور بورسیه‌های تحصیلی‌اش را متوقف کرد

سفارت پاکستان در کابل اعلام کرده که روند رسیدگی به آزمون بورسیه‌های تحصیلی این کشور برای دانشجویان افغان که قبلا اعلام شده بود، موقتا متوقف شده است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “سفارت پاکستان در کابل یک هفته پیش اعلام کرده بود که ده‌ها دانشجوی افغان را در مقاطع مختلف تحصیلی به دانشگاه‌های این کشور می‌فرستد. پیش از این سفارت پاکستان این بورسیه‌ها را تحفه نخست وزیر این کشور برای دانشجویان افغان خوانده بود.

اما پس از انتقادات تند سران حکومت وحدت ملی از سیاست‌های اسلام آباد در برابر افغانستان، سفارت پاکستان در کابل اعلام کرده که رسیدگی به آزمون این بورسیه‌ها به مدت نامعلوم به تعویق افتاده است. این سفارت دیروز سه شنبه با انتشار اعلامیه‌ای گفته که با توجه به “تحولات اخیر و اوضاع امنیتی افغانستان” اخذ آزمون بورسیه‌های تحصیلی برای سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ برای مدتی به تعویق افتاده است.

درپی تشدید انفجارها و حملات مخالفین مسلح در کابل و برخی ولایات دیگر، رییس جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدلله رییس اجرایی حکومت به شدت از سیاست پاکستان در قبال افغانستان انتقاد کردند و این کشور را حامی اصلی مخالفان حکومت خواندند. رییس جمهوری مسئولیت حملات اخیر را به گروه های شورشی تحت حمایت پاکستان نسبت داد و رییس اجرایی هم گفت که جانب پاکستان به تعهداتش در مبارزه با تروریزم صادق نیست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *