افغانستان و دیپلماسی مدارا و تساهل با همسایه ها

وزارت خارجه کشور  اعلان کرده است که، سیاست خارجی ما طوری تنظیم نشده‎است که نزدیکی با یک کشور به ضرر کشوری دیگری تمام شود.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این مطلب در واکنش به اظهارات اخیر اعزاز احمد چوهدری اعلان شده  است که گفته: کابل سیاست دلخواه دهلی نو در برابر اسلام آباد را به پیش می‎برد.

افغانستان، ادعای پاکستان را رد کرد که گفته‎است این کشور سیاستی را در قبال پاکستان اتخاذ کرده که هند آن را، در برابر پاکستان به پیش می‎برد و این یک سیاست منفی است.

مقام‎های بلند رتبه پاکستان در این اواخر انتقادهای را در مورد نزدیکی روابط کابل و دهلی نو بعد از آن شدت بخشیده‎اند که رئیس جمهور افغانستان در کنفرانس قلب آسیا در شهر امرتسر هند، پاکستان را علناً مورد انتقاد قرار

به سلسله انتقادهای مقامات بلند رتبه پاکستانی رسانه‎های این کشور اظهاراتی معین وزارت خارجه پاکستان اعزاز احمد چودری را برملا ساخته که گفته‎است، نزدیکی هند و افغانستان به ضرر منطقه است.

آقای چودری همچنان افغانستان را متهم کرده که این کشور سیاستی را در قبال پاکستان اختیار کرده که هند آن را در برابر کشورش در پیش گرفته‎است.

ولی وزارت امور خارجه افغانستان این ادعا را رد کرده می‎گوید، افغانستان یک کشور مستقل بوده و سیاست خارجی خود را طوری تنظیم نکرده که نزدیکی با یک کشور به ضرر کشور دیگری باشد.

مستغنی: سیاست خارجی افغانستان هیچ گاهی به این رویکرد نبوده که چگونگی روابط افغانستان با یک کشور در گرو روابط با کشور دیگری باشد.

اعزاز احمد چودری معین وزارت خارجه پاکستان یکبار دیگر ادعا کرده که اسلام آباد آماده‎است، در تحکیم صلح در افغانستان نقشی را بازی کند. زیرا با امنیت افغانستان، ثبات و امنیت منطقه تامین می‎شود.

ولی سحنگوی وزارت خارجه کشور در باره این ادعای پاکستان شک و تردید ابراز نموده می‎گوید، تجارب گذشته نشان می‎دهد که مقامات پاکستانی صرف مسئله صلح را به زبان بیان می‎کنند، اما در عمل دست به هیچ اقدامی نه زده‎اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *