مردم بدخشان خواهان اقداماتِِ جدیِ نظامی در این ولایت شدند

مقام‌های محلی در ولایت بدخشان خواهان راه‌اندازی عملیات هوایی و زمینی در برابر طالبان در ولسوالی وردوج این ولایت اند. آنها گفته اند تیرگران این ولایت یک منطقه ی استراتیژیک است و باید هر چه زودتر از کنترل مخالفان خارج شود. این منطقه را دو ماه پیش طالبان تصرف کرده است.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” احمد نوید فروتن، سخن‌گوی ولایت بدخشان به خامه پرس گفته که نیروهای پولیس سرحدی یک روز پیش توانسته‌اند در منطقه کزده ولسوالی وردوج یک تپه را که از جمله پای‌گاه‌های کلیدی طالبان به حساب می‌آمد، تصرف کنند.
آقای فروتن می‌گوید طالبان در این بخش سلاح سنگین نصب کرده بودند و از آن دیگر بخش‌ها را هدف قرار می‌دادند. در این درگیری سه مخالف کشته و دوتن آنها زخمی گردیده‌است. منطقه کزده در نزدیکی ولسوالی زیباک قرار دارد و تا کنون گفته می‌شد که تهدیدهایی نیز از این منطقه بالای زیباک صورت گرفته‌است.
در همین حال روستای تیرگران در ولسوالی وردوج که دوماه پیش به دست طالبان افتاده هنوز در تصرف آنهاست.
فروتن می‌گوید به خاطر بازپس گیری روستای تیرگران ولسوالی وردوج باید هرچه زود عملیات زمینی و هوایی راه‌اندازی گردد.
او می‌گوید همیشه درخواست عملیات هوایی را از مقام‌های مرکزی کرده‌اند و در این ولسوالی به دلیل کوهستانی‌بودن آن تا عملیات هوایی نباشد، عملیات زمینی کارا و تاثیرگذار نیست.
ولسوالی وردوج از ولسوالی‌های ناامن در ولایت بدخشان است که بخش‌هایی از آن را طالبان کنترل میکند. در حال حاضر ولسوالی‌های زیباک، اشکاشم، واخان و شغنان که از طریق وردوج به مرکز وصل می‌شوند به دلیل حضور طالبان و بندشدن راه با مرکز ولایت به مشکلات زیادی سردچار اند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *