استانکزی: مردم علیه پاکستان بسیج شوند

وزارت دفاع ملی در طرح تازه ای که برای مقابله با پاکستان در شورای وزیران پیشنهاد کرده، خواهان بسیج ملی و بین المللی علیه پاکستان شده است. وزارت امور داخله نیز فقدان مشخص بودن صف دوست و دشمن را باعث نارضایتی مردم دانسته و خواهان تعریف مرز دوست و دشمن شده است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “از مهمترین انتقادات مردم و ناظران امور، نبود تعریف واضح از دوست و دشمن در دایره نظام سیاسی افغانستان است و همین مسئله، باعث اعتراض مردم و نیروهای امنیتی از حکومت شده است.

وزارت امورداخله با اذعان به همین نقض، خواهان مشخص شدن دوست و دوشمن شده و اعلام نموده که عدم تعریف مشخص از دوست و دشمن، بر بحران نا امنی افزوده و باعث شده 

که رهبری سیاسی افغانستان هم از سوی مردم و هم از سوی صفوف نیروهای امنیتی، مورد اعتراض جدی قرار گیرد.

این وزارت، موضع افغانستان در قبال پاکستان را عاطفی و انفعالی توصیف کرده و تاکید نموده که اگر یک موضع استراتژیک، جدی و با ثبات در قبال پاکستان نداشته باشیم، نمی توانیم در وضعیت بحرانی موجود، تغییر بیاوریم.”

 پیش از این، رنگین دادفر اسپنتا، مشاور امنیت ملی رییس جمهور کرزی نیز “مغشوش بودن مرز میان دوست و دشمن” را باعث طولان شدن مبارزه با تروریزم در افغانستان دانسته بود.

از سوی دیگر، معصوم استانکزی، سرپرست وزارت دفاع ملی، در نشست دیروز شورای وزیران، برای مقابله با پاکستان، طرح بسیج مردمی علیه این کشور را مطرح کرده و پیشنهاد کرده که نیاز است که در کنار بسیج ملی، بسیج بین المللی نیز صورت بگیرد.

او، در عین حال، توقع کار درست از پاکستان را انتظار خوشبینانه خوانده و افزوده، افغانستان اسناد و شواهد کافی در اختیار دارد که نشان می دهد موضع کابل در حقانیت کامل قرار دارد.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *