انتقاد روسیه از سیاست‌های امریکا در منطقه و جهان

 ولادیمیر پوتین فرد شماره یک روسیه که می‌گوید: زمانی یک قطبی بودن جهان گذشته است.

رئیس جمهور روسیه در نشست امنیتی با حضور مسئولان امنیتی کشورهای امریکایی لاتین، افریقا و آسیایی، امریکا را به دامن زدن به بی ثباتی جهان متهم می‌کند.

از دید او هدف از بی‌ثبات کردن جهان از سوی امریکا تلاش‌های این کشور برای حفظ سلطه‌‌گری و هژمونی‌اش بر جهان است.  پوتین بار دیگر امریکا را عامل جنگ اوکراین خوانده و گفت، این کشور اوکراین را به سنگر سیاسی و ضد روسیه تبدیل کرده بود.

روسیه در ۲۴  فبروری سال جاری عملیات نظامی‌اش را بر اوکراین آغاز کرد. باورها این است که تسلیحات فرستاده شده غربی‌ها به اوکراین توانسته مقاومت نظامیان این کشور را در برابر نیروهای روسیه بالا ببرد.

موردی که وزیر دفاع روسیه نیز آنرا تایید کرده می‌گوید امریکا با فرستادن تسلیحات نظامی به کی‌یف جنگ در اوکراین را طولانی کرده است.

سرگی شویگو معتقد است امریکا نه تنها تسلیحات به سربازان اوکراین ارسال می‌کند بلکه معلومات جامع استخباراتی را نیز در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

امریکا درحال حاضر تنها با روسیه در تقابل نیست بلکه اخیرا تنش‌ها میان چین و امریکا نیز بگونه بی پیشینه‌ای افزایش یافته است.

آنهم به‌‎دلیل سفر رئیس‌مجلس نمایندگان این کشور به تایوان؛ حالا ولادیمیر پوتین می‌گوید سفر نانسی پلوسیی به تایوان جزء پلان‌ استراتژیک امریکا بود.

این درحالیست که پس از سفر نانسی پلوسی به تایوان هنوز روابط میان چین و امریکا عادی نشده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *