مون از کشورهای اروپایی خواست که جلو فاجعه بشری مهاجرت را بگیرند

در پی مرگ صدها مهاجر طی چند روز اخیر در اروپا، دبیرکل سازمان ملل از کشورهای اروپایی خواست، از وقوع مرگ مهاجرانی که به اروپا فرار می کنند، جلوگیری کنند. وی خواهان اقدام هماهنگ کشورهای اروپایی و اراده سیاسی جمعی آنها در برخورد با مسئله مهاجران شد و مرگ پناهجویان را فاجعه بشری توصیف کرد.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “بان کی مون در واکنش به مرگ صدها پناهجو اخیرا در اروپا گفت: بسیاری از این مهاجران از کشورهای مانند سوریه، عراق و افغانستان هستند که سفرهای سخت و خطرناکی را برای رسیدن به اروپا در پیش می گیرند. او از جامعه جهانی خواست، عزم و اراده قوی تری را برای حل منازعات و دیگر مشکلاتی که مردم را وادار به مهاجرت می کنند، نشان دهند. بان کی مون گفت، به خاطر جان باختن صدها مهاجر اخیرا در اروپا به شدت وحشت زده و نا امید شده و گفت.

” من به خاطر جان باختن مهاجران در دریای مدیترانه، اروپا و جاهای دیگر وحشت زده و مایوس شده ام. ما تراژدی های زیادی را دیده ایم، آخرین مورد، مرگ بیش از ۷۰ نفر که در داخل لاری در اتریش خفه شدند. بسیاری دیگر در مدیترانه و دریای اندامان غرق شدند.”

بان کی مون از کشورهای اروپایی خواست مطابق تعهدات بین المللی شان، پناهجویان را مجبور به بازگشت نکنند و زمینه پذیرش قانونی آنان را مساعد سازند. او همچنین خواهان مقابله با قاچاقبران انسان شد و بر اراده و اقدام جمعی اروپایی ها در این زمینه تاکید کرد.

” از همه دولت ها می خواهم زمینه و مسیرهای قانونی و مصون مهاجرت را ایجاد کنند، با عطوفت و انسانیت و مطابق با تعهدات بین المللی شان با مهاجران رفتار کنند. این یک تراژدی انسانی است و با اراده سیاسی جمعی با آن باید برخورد کرد.”

نیروهای گارد ساحلی ایتالیا چهارشنبه گذشته ۵۲ جسد مهاجران از از سواحل لیبیا در دریای مدیترانه پیدا کرد. یک روز بعد، حدود ۲ صد پناهجو پس از آنکه قایق شان در مدیترانه واژگون شدند، جان دادند. همزمان پولیس اتریش ۷۱ جسد را از داخل یک موتر یخچالی در نزدیک مرز این کشور با هنگری کشف کرد

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *