پاکستانی‌ها حمله بر پیشاور را به این طرف دیورند سرک دادند

مقام های پاکستانی می گویند: پنج تن از عاملان حمله مسلحانه بر مرکز نیروی هوایی در پشاور شناسایی شده اند که همگی شهروندان پاکستانی بوده اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” با این حال مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان گفته: عاملان این حمله با فرماندهان خود در افغانستان در ارتباط بوده اند و اسلام آباد اسناد و شواهد در این مورد را در اختیار حکومت افغانستان قرار خواهد داد.

سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان گفته: عاملان حمله تروریستی بر مرکز نیروی هوایی در پشاور از طریق تلفن با فرماندهان خود در افغانستان در ارتباط بوده اند و اسلام آباد اسناد و شواهد آن را به زودی به مقام های حکومت افغانستان تحویل خواهد داد. به گزارش ای پی پی، خبرگزاری رسمی پاکستان عزیز گفته: رهبران تحریک طالبان پاکستانی در خاک افغانستان بسر می برند و این کشور اسناد محکمی در اختیار دارد که تروریست ها در زمان حمله با رهبران خود در افغانستان، در ارتباط بوده اند.

حکومت افغانستان اما ادعای پاکستان در مورد حضور سران و شبه نظامیان طالبان پاکستانی در خاک افغانستان را رد کرده و ادعای آنها را بی اساس دانسته. در همین حال مقام های پاکستانی در ایالت خیبرپشتونخواه گفته اند: ۵ تن از مهاجمان شناسایی شده اند که همگی شهروندان پاکستانی از دو منطقه خیبر و سوات بوده اند. پیشتر سخنگوی ارتش پاکستان نیز ادعا کرده بود که حمله پشاور در خاک افغانستان سازماندهی و مهاجمان از افغانستان وارد پشاور شده اند. در این حمله بر کمپ ” بده بیر” مرکز نیروی هوایی پاکستان، ۲۶ سرباز و ۱۴ حمله کننده، کشته شدند. تحریک طالبان پاکستانی مسئولیت آن را به دوش گرفت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *