تراکم مشاورین در نبود لایحه وظایف

پس از گذشت نزدیک به یک سال، ده‌ها مشاور رییس جمهور اشرف غنی به دلیل نداشتن لایحه وظایف، هنوز کارشان را آغاز نکرده‌اند.

به گزارش “شبکه تلویزیو نی تمدن “مقام‌ها در ارگ ریاست جمهوری می‌گویند: از زمان آغاز به کار آقای اشرف غنی به عنوان رییس جمهوری، ۳۰ مشاور جدید تعیین شده، اما به دلیل نداشتن لایحه وظایف و مشکلات مالی هنوز محل کار این مشاوران مشخص نشده است. اسدالله صالحی رییس انسجام امور مشاورین ریاست جمهور گفت، مشاورین جدید تاکنون معاش دریافت نکرده و به عنوان مشاور با رییس جمهوری هم ملاقات نکرده‌اند. آقای صالحی افزود، ریاست انسجام امور مشاورین که به تازگی ایجاد شده کار روی لایحه وظایف مشاورین را آغاز کرده و احتمالا تا یک ماه آینده، این لایحه تهیه خواهد شد. او همچنین گفت که قرار است مشاورین جدید بعد از عید سعید قربان، نشستی را با رییس جمهوری داشته باشند.

در همین حال آقای صالحی از برکناری ۲۲ تن از مشاوران رییس جمهور پیشین حامد کرزی خبر داد. او گفت که ۴۹ تن از مشاوران رییس جمهور پیشین، اکنون هم به عنوان مشاور رییس جمهوری انجام وظیفه مى کنند. صالحی افزود که درحال حاضر، تعداد مجموعى مشاورین رییس جمهوری، به ۷۹ تن مى‌رسد.

شماری از افرادی که به تازگی به عنوان مشاور رییس جمهوری تعیین شده‌اند نیز تایید می‌کنند که تاکنون محل کار و مسئولیت‌های شان مشخص نشده است. برخی از آنان هم از تداخل وظیفوی با دیگر مشاورین سخن گفته‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *