طراحیِ پاکستانیِ سقوطِ فاریاب

نمایندگان نهادهای امنیتی که سرگرم بررسی وضعیت امنیتی فاریاب هستند، می‌گویند، برنامه سقوط فاریاب ۶ ماه پیش در پاکستان طرح شده بود. در همین حال، برخی نمایندگان فاریاب در ولسی جرگه، سران حکومت را به بی توجهی در قبال وضعیت امنیتی این ولایت متهم می‌کنند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” به تاریخ ۱۲ میزان مخالفان مسلح تهاجم گروهی گسترده به شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب را راه‌اندازی کردند، این حمله اما توسط نیروهای امنیتی عقب زده شد.

اکنون هیئتی متشکل از نمایندگان وزارت‌های داخله و دفاع ملی و همچنین ریاست عمومی امنیت ملی، به فاریاب رفته تا وضعیت امنیتی این ولایت را بررسی نمایند. در دیداری که این هیئت با مقامات محلی فاریاب داشتند، جنرال غلام سخی رحیمی نماینده وزارت داخله گفته که پاکستانی‌ها شش ماه پیش از این، برای سقوط فاریاب نقشه کشیده بودند، اما پس از ناکامی در فاریاب، برای سقوط قندز برنامه ریزی کردند.

آقای رحیمی حمله مجدد مخالفان به فاریاب در تاریخ ۱۲ میزان را در ادامه برنامه‌های قبلی برای سقوط این ولایت بیان داشت، اما گفت که این حمله هم ناکام شده است. همچنین، داوود اندرابی نماینده وزارت دفاع می‌گوید که مخالفان قصد داشتند جنایاتی را که در قندز انجام دادند، در فاریاب تکرار نمایند اما این طرح شان توسط نیروهای امنیتی و به کمک نیروهای مردمی، خنثا شد.

در همین حال، محمد هاشم اورتاق نماینده فاریاب در ولسی جرگه، سران حکومت را به بی توجهی در قبال وضعیت امنیتی فاریاب متهم می‌کند. او می‌گوید: نیروهای امنیتی فاریاب به خوبی تجهیز و تمویل نشده‌اند. این درحالی است که ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب روز گذشته از کنترل مخالفین مسلح خارج و به دست نیروهای امنیتی افتاد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *