والی غور سلاح برداشت و زره به تن کرد

سیما جوینده والی غور، درحالیکه با شمار دیگر از زنان لباس نظامى و سلاح بردست داشتند، و از ولسوالى دولینه این ولایت بازدید کرد. او گفت زنان افغان، در کنار نیروهاى امنیتى خود هستند و دو شادوش آنان از مردم خود دفاع می کنند. او مخالفان را ترسو و مزدور بیگانه خواند و تاکید کرد که”بخاطرى اینجا آمدیم تا به طالبان هشدار بدهیم که زنان افغانستان، مانند ملالى در سنگر هاى داغ دوشادوش نیروهاى امنیتى خود ایستاده اند.”

بانو چوینده دیروز بیش از۱۱۰ کیلومتر راه را در کاروانى با شرکت مقام هاى نظامى واعضاى مدنى و رسانه یى و شوراى ولایتى، از فیروزکوه مرکز غور تا منطقه شاه جوى ولسوالى دولینه طى نمود و با نیروهاى امنیتى و مردم محل دیدن کرد. وی خطاب به سربازان گفت که شما مانند فرزندان وى هستید و او باید درکنار آنها باشند.

بگفته خانم جوینده، مردم دولینه، دوسال است که با طالبان مى جنگند و جان و مال خود را فدا کرده اند، و باید حمایت و تشویق شوند.

بانو جوینده درحالى از این ولسوالی دیدن کرد که سه روز پیش، یک مظاهره برضد وی و دو مظاهر? دیگر به حمایت از او در شهر فیروزکوه مرکزغور صورت گرفت. مخالفان وی، والى را به ضعف مدیریت و ناتوانى در تامین امنیت متهم کرده و خواستار برکنارى او از سمت ولایت غور هستند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *