ملا اختر: نوجوانانی‌که ریش ندارند، استخدام نشوند!

نوجوانانی که ریش ندارند، استخدام نشوند!

ملا اختر محمد منصور رهبر طالبان این درخواست را از فرماندهان این گروه مطرح کرده و گفته که این دسته از نوجوانان یاباید در مدارس درس بخوانند و یا هم پیش پدر و مادرخود باشند. او همچنین از هوادارانش خواسته که از تخریب دارایی‌های مردم پرهیز کنند.

رهبر طالبان در پیام صوتی ۱۳ دقیقه‌ای خود به سن مشخصی برای استخدام شبه نظامیان این گروه اشاره نکرده اما تاکید نموده که از استخدام نوجوانانی که هنوز صاحب ریش نشده اند، در صفوف نظامیان این گروه استخدام نشوند

 او گفته که نوجوانان یا باید در مدارس آموزش ببینند و یا آن که در خدمت والدین خود باشند.

این پیام درحالی از سوی ملا منصور منتشر شده که پیش از این بارها از گروه طالبان به دلیل استفاده از کودکان و نوجوانان در جنگ و حتا عملیات‌های انتحاری، انتقاد شده است. مسئولان امنیتی می‌گویند: بیشتر افرادی که اخیرا در قندز بازداشت شده‌اند، نوجوانان زیر هجده سال هستند.

بحث سوء استفاده های جنسی از نوجوانان در میان فرماندهان این گروه از دیگر مواردی اند که اکنون به یک معضل اخلاقی در میان این گروه تبدیل شده و آگاهان احتمال می دهند که برای جلوگیری از بدنام شدن بیشتر این گروه، فرمان تازه اقای منصور منتشر شده باشد

از سوی دیگر، رهبر طالبان در پیام جدید خود از هوادانش خواسته که از ویران کردن دارایی‌های عمومی مانند پل‌ها، ساختمان‌های مکاتب، مراکز درمانی و بندهای آب گردان خودداری کنند. او تاکید کرده که سود این گونه تاسیسات به مردم می‌رسد و طالبان باید زمینه بیشتر استفاده مردم از این تاسیسات را فراهم کنند.

این درحالی است که منابع دولتی همواره طالبان را مسئول سوزاندن مکتب‌ها، تخریب پل‌ها، مراکز دولتی و سایر دارایی‌های عمومی در مناطق مختلف کشور می‌دانند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *