در زندان زنانه‌ی هرات چی می‌گذرد؟

مسئولان زندان زنان ولایت هرات گزارش‌ها در مورد تجاوز جنسی به زندانیان زن این زندان را رد کرده و آن را افترای آشکار خوانده است. پیشتر نهاد تحقیقی حقوق و عدالت در گزارشی ادعا کرده بودکه در زندان زنان هرات، تجاوز جنسی دسته جمعی صورت گرفته است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” در چند سال اخیر گزارش‌های زیادی از وجود فساد در زندان‌های کشور منتشر شده است. اخیرا یک نهاد تحقیقی موسوم به نهاد حقوق و عدالت در هرات، با نشر گزارشی، ادعا کرد که در زندان زنانه این ولایت تجاوز جنسی صورت گرفته است .

صبورا سیما پژمان، آمر زندان زنانه هرات اما به این گزارش شدیدا واکنش نشان داده و آن را افترای آشکار خوانده است. او از زندان زنانه هرات به مثابه دانشگاه نامبرده و افزوده که نه تنها زنان زندانی در این زندان هیچ آزاری ندیده‌اند، بلکه مهارتهای شغلی زیادی را هم فرا می‌گیرند. خانم پژمان خواستار بازداشت فوری مسئول نهاد تحقیقی حقوق و عدالت شد و گفت: حکومت باید از زندانیان زن در هرات اعاده‌ی حیثیت کند.

در همین حال سمیع‌الدین رهین، رئیس دادستانی هرات گفته که نسبت به گزارش نهاد حقوق و عدالت به مسئولیت شمس الدین شمس، چندین شکایت درج شده که مهمترین آن مربوط به زندان زنان است. او افزوده که این فرد هرات را ترک کرده، اما تحت پیگرد قانونی قرار دارد.

به اساس آمارها، در زندان هرات حدود ۳۰۰ زندانی زن وجود دارد که تحت تدابیر شدید امنیتی و در یک ساختمان جداگانه نگه‌داری می‌شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *