برای کاهش ناامنی باید بر پاکستان فشار بیشتر وارد شود

نگرانی برخی قانونگذاران امریکایی از افزایش ناامنی در افغانستان. این قانون‌گذاران، خواستار افزایش فشارها علیه پاکستان شده و تاکید دارند که نباید به این کشور اجازه داده شود تا هراس افکنان را در خاک خود پناه دهد.

 به گزارش “تلویزیونی تمدن “اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده و سه تحلیلگر ارشد امریکایی، سقوط قندز در ماه گذشته را رویداد ناخوشایند خوانده و از سربرید شدن هفت تن در زابل ابراز نگرانی کردند. دیوید سیسلین، یک عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته که در ۱۴ سال گذشته ایالات متحده هزینه هنگفت مالی و جانی را در افغانستان متحمل شده، اما هنوزهم طالبان، داعش و دیگر گروهای هراس افکن وضعیت نامطمئنی را در این کشور بوجود آورده اند.

اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا همچنین خواستار اقدامات جدی تر برای نابودی مواد مخدر در افغانستان شدند. به گفته این مقامات امریکایی دهشت‌افکنی و مواد مخدر با همدیگر ارتباط ناگسستنی دارد. این مقامات با انتقاد از برنامه خروج سربازان امریکایی از افغانستان گفتند: این موضوع نباید به اساس یک تقسیم اوقات مصنوعی ترتیب شود، بلکه وضع افغانستان باید در آن در نظر گرفته شود.

اعضای این کمیته همچنین خواهان افزایش فشارها بر پاکستان شدند. خانم لیتنن یکی از اعضای این کمیته با اشاره به تعلیق بودن کمکهای نظامی به پاکستان گفته، باید از این مسئله استفاده شود و اسلام آباد تحت فشار قرار گیرد تا به عوض مخالف بودن با حکومت افغانستان در محو دهشت افکنی با قوای افغانستان همکاری کند. او گفت: زمانی که رئیس جمهور اشرف غنی دست دوستی به سوی پاکستان دراز می‌کند و با خلوص نیت خواستار سهم‌گیری این کشور در مبارزه با تروریزم می‌شود، نباید اجازه داده شود تا حکومت نوازشریف درصدد بی‌ثباتی افغانستان باشد و در قلمرو خود برای دهشت افکنان و کسانی که در صدد سرنگونی حکومت افغانستان هستند جای امنی را فراهم کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *