کمبل: افراد داعش از عراق و سوریه وارد ننگرهار شدند

جنرال جان کمبل، فرمانده نیروهای ناتو در کشور از ورود جنگجویان خارجی از سوریه و عراق به ولایت ننگرهار خبر داد و اعلام کرد، این افراد وفادار به گروه تروریستی داعش است.

آقای کمبل می‌گوید که داعش پلان دارد تا شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان را به عنوان پایگاه منطقه ای خود مبدل سازد.

او هرچند در مورد اینکه چه تعداد جنگجویان خارجی از سوریه و عراق وارد افغانستان شده جزیئات نداد، اما گفت، آنان در حال حاضر در حال آماده شدن هستد.

این درحالی است که چندی پیش حدود ۱۲ خارجی در ولایت ننگرهار بازداشت شدند. شماری از این افراد ازبکستانی و تاجیکستانی هستند.

فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان گفت، بسیار از فرماندهان ناراضی طالبان در افغانستان نیز با گروه تروریستی داعش بیعت کرده‌اند.

حضور داعش در افغانستان نگرانی‌های زیادی را به دنبال داشته است.

اما مسئولان نهادهای امنیتی اطمینان داده که برای مبارزه با داعش در کشور تدابیر شدید دارد و نیروی ویژه را برای نابودی و سرکوب این گروه ایجاد کرده است.

در جریان چند ماه گذشته میان نیروهای امنیتی و افراد داعش در ننگرهار چندین درگیری مسلحانه رخ داده است. در این درگیری‌ها بیش از ۴۰۰ عضو داعش کشته و زخمی شده‌اند.

ننگرهار در شرق کشور با پاکستان مرز مشترک دارد. مسئولان امنیتی گفته‌اند، افراد داعش و طالبان از طریق پاکستان وارد افغانستان می‌شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *