تحقیقات درپیوند با انتقال افراد نقاب‌پوش توسط چرخ‌بال‌ها به‌ننگرهار

وزارت دفاع ملی کشور هرچند ادعاها در مورد نشست چرخ‌بال‌ها و انتقال افراد گروه داعش در ننگرهار را رد می‌کند اما می‌گوید در مورد چگونه‌گی راست یا درستی این مورد بررسی می‌کند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “معصوم ستانکزی، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با نورالحق علومی، وزیر امور داخلۀ افغانستان گفت که همیشه سر و صداهایی از جنگ پیش می‌شود؛ اول آوازه در بغلان بود بعد در قندز و اکنون هم این‌که در جلال‌‌آباد طیاره آمده و افراد داعش پایان شدند.

سرپرست وزارت دفاع هرچند این موضوع را نادرست می‌داند به گونۀ مشخص تایید یا رد نکرد و افزود که هیئتی متشکل از ریاست عمومی امنیت ملی و و وزارت‌های دفاع و داخله تعیین شده تا بروند در مورد آن بررسی کنند که چرخ‌بال از کجا پایین شده و در صورتی که کسی دیده و این آوازه صحت دارد مردم حق دارند از دولت پرسان کنند.

آقای ستانکزی شماری از مشکلات را به دلیل نبود رادار و مدیریت هوایی در افغانستان پذیرفته بیان داشت که اگر رادار وجود ندارد مسایل کشفی دیگر وجود دارد و تدابیری گرفته خواهد شد که بفهمد کدام طیاره از کدام قسمت عبور می‌کند.

به گفتۀ سرپرست وزارت دفاع مشخصا دستور داده شده تا در استقامت‌هایی که این تشویش وجود دارد دقیق مطالعه صورت گیرد و ثابت شود این آوازه تا چه حد دقیق است.

یک روز پیش نماینده‌گاندر مجلس سنای افغانستان از حکومت خواستند تا چگونه‌گی این موضوع را به گونۀ دقیق مورد بررسی قرار داده مشخص سازد.

این در حالی‌ست که در جریان هفتۀ جاری شهروندان ننگرهار گفتند چرخ‌بال‌هایی در ولسوالی سرخ‌رود این ولایت نشست کرده و افراد نقاب‌پوش را در ساحه پایین کرده‌است.

اما این نخستین حرف‌های این‌چنینی نیست و در سال جاری در ولایت بغلان نیز گفته‌هایی مبنی بر اکمالات طالبان توسط چرخ‌بال‌های مشکوک مطرح شد.

باشنده‌گان محل در دند غوری ولایت بغلان گفتند که هواپیماهایی در بخشی که طالبان تسلط داشتند نشست کرده و به آنان جنگ‌افزار و مواد برده‌است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *