ستانکزی: هیچ ولسوالی در هلمند سقوط نکرده است

معصوم استانکزی، سرپرست وزارت دفاع امروز چهارشنبه دریک نشست خبری در کابل گفت که مشکلات در ولایت هلمند وجود دارد ولی به جز باغران هیچ ولسوالی در تصرف دشمنان نیست.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” آقای استانکزی افزود که این ولسوالی از سال های گذشته نیز در تصرف دشمنان بود، مشکلات ولایت هلمند بر هیچ کس پوشیده نیست.

این گفته های در حالی از سوی سرپرست وزارت دفاع ایراد می شود که گزارش هایی در صفحه های شبکه های اجتماعی و برخی از رسانه ها منتشر می شود که چندین ولسوالی در هلمند سقوط کرده و چند ولسوالی دیگر در معرض تهدید است.

معصوم استانکزی اما می گوید که تبلیغات منفی علیه نیروهای امنیتی کشور بسیار زیاد است و نوعی جنگ روانی علیه نیروهای امنیتی جریان دارد.

او اضافه کرد که موفقیت در جنگ فیزیکی رابطه مستقیم با جنگ روانی دارد و نباید با نشر گزارش های نادرست روحیه نیروهای امنیتی را تخریب کرد.

سرپرست وزارت دفاع گفت که تمامی فرماندهان وزارت دفاع در مراکز و لوای خود هستند و جنگ را از نزدیک اداره و نظارت می کنند و جای نگرانی نیست.

به گفته وی، اکنون ۲۲ گروه از اتباع کشورهای مختلف در کشور می جنگد.

سرپرست وزارت دفاع حضور جنگجویان خارجی در کشور را تایید کرد ولی حمل و نقل اتباع بیگانه توسط هلیکوپتر در کشور رد کرد.

آقای استانکزی گفت که در قسمت راهدار هوایی مشکلاتی داریم و به صورت درست نمی توانیم همه نشست و برخاست های را نظارت کنیم، ولی نباید رسانه ها هم گزارش هایی را منتشر کنند که منبع موثقی ندارد و ممکن شایعه باشد.

این گفته در حالی ایراد می شود که گزارش های وجود دارد به نقل از ساکنان محل که در ولایت های ناامن تروریستان توسط هلیکوپترهایی جا به جا می شوند.

او افزود، برای حل نگرانی ها و کنترول بهتر ساحاتی که تحت نگرانی است را زیر نظر قرار می دهیم.

سرپرست وزارت دفاع اظهار کرد که وظیفه همه مردم است تا با دهشت و تروریسم مبارزه و از نیروهای امنیتی خود حمایت کنند.

از چند روز بدین سو حملات گروه های تروریستی در ولایت هلمند بیشتر شده تا جایی که برخی از فعالان مدنی و اعضای شورای ولایتی این ولایت به دولت هشدار دادند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *