استرالیا درجنگ افغانستان سهم بیشتری می‌گیرد

رییس جمهور کشور و  صدراعظم کشور آسترالیا  که در ارگ ریاست جمهوری کشور در کابل با هم یک دیگر دیدار و گفتگو کردند، روی گسترش روابط میان دو کشور تأکید شده است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “صدراعظم آسترالیا روز گذشته در راس یک هیات عالی رتبه آن کشور وارد کابل شده است.

ریاست جمهوری با نشر خبرنامه اعلام کرد، در این دیدار هر دو جانب در مورد گسترش روابط میان دو کشور، مبارزه با تروریزم، پروسه صلح و حقوق بشر بخصوص حقوق زنان در افغانستان بحث کردند.

اشرف غنی از کمک و همکاری‌های آسترلیا به افغانستان در عرصه‌های مختلف و تداوم کمک‌های مالی این کشور تشکری کرده و از قربانی ۴۱ تن از نیروهای آن کشور در افغانستان ستایش نموده است.

او از صدراعظم آسترالیا خواسته که با قوای هوایی افغانستان در عرصه حفظ و نگهداری وسایل تخنیکی همکاری کند.

صداعظم آسترالیا به مارشال مارک بنسکین فرمانده نیروهای نظامی آن کشور دستور داده تا امکانات همکاری در این عرصه را مورد ارزیابی قرار دهد.

رییس جمهور غنی از صدراعظم آسترالیا خواسته تا کشورش در عرصه معادن در افغانستان سرمایه‌گذاری نماید و همچنان خواستار کمک‌های تخنیکی آن کشور در زمینه مدیریت آب شده است.

سپس ملکم ترنبل، صدراعظم آسترالیا از حمایت‌های دوامدار کشورش به افغانستان در عرصه انکشافی اطمینان داده است.

او گفته است که تعداد نیروهای خویش را در افغانستان به ۲۷۰ تن افزایش میدهد تا با نیروهای اردو ملی و پولیس ملی افغانستان در زمینه تامین امنیت کابل همکاری نمایند.

صدراعظم آسترالیا از اشرف غنی دعوت کرده تا به آن کشور سفر کند، این خواست از سوی غنی پذیرفته شده است. او می‌گوید که در تابستان سال آینده به آسترالیا سفر می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *