نقشه‌ی راه این بار روی میز کابل

نشستی چهار جانبه میان نماینده‌گان کابل، اسلام آباد، واشنگتن و پکن به خاطر تعیین نقشه‌ی راه گفت‌گوهای صلح امروز در کابل برگزار می‌شود.

به “گزارش شبکه تلویزیونی تمدن ” عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در نشست شورای وزیران گفت که صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه این نشست را افتتاح می‌کند و به سطح معیینان سیاسی وزارت‌های خارجۀ پاکستان و افغانستان و نماینده‌گان چین و امریکا در آن اشتراک خواهند داشت.

این نشست که حدود یک هفته پیش دور نخست آن در اسلام‌آباد برگزار شد و امروز دور دوم آن در کابل برگزار می‌شود قرار است در مورد زمان و مکان ازسرگیری گفت‌گو با طالبان مشخص شود.

حکومت افغانستان به این گفت‌‍گوها خوش‌بین است و اظهار امیدواری می‌کند که از این مجرا بتواند به یک تفاهم سیاسی با طالبان دست یابد.

در همین حال طالبان دوروز پیش با نشر اعلامیه‌یی در مورد موقف‌شان در برابر امریکا انعطاف‌پذیری نشان داده گفتند که برای امریکا و هیچ کشور دیگر تهدید نیستند و با کسی دشمنی ندارند.

اما باز هم تاکید کردند که تامین صلح در افغانستان مشروط به خروج نیروهای خارجی از افغانستان خواهد بود.

با این حال رییس جمهور غنی تا به حال بارها گفته که پاکستان تعهد کرده گروه‌هایی را که به گفت‌گوهای صلح حاضر نشوند هدف قرار خواهد داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *