تعهد جوبایدن به حمایت از کوریای جنوبی در مقابل تهدیدات کوریای شمالی

سفر جوبایدن، رئیس‌جمهور امریکا به کوریای جنوبی؛ سفری که می‌تواند برای کوریای جنوبی در برابر تهدیدات کوریای شمالی مهم تلقی شود.

رهبران دو کشور پس از دیدار در نشست مشترک خبری حضور یافتند. جوبایدن می‌گوید، در دیدارش با یون سوک یول، در مورد غیرهسته‌ای سازی کامل شبه جزیره کوریا صحبت کرده است.

بایدن گفت، با رئیس‌جمهور کوریای جنوبی توافق کردند که امریکا در صورت لزوم برای دفاع از کوریای جنوبی، تسلیحات بیشتری را برای مهار فعالیت‌های نظامی کوریای شمالی مستقر کند، جوبایدن؛ رئیس‌جمهور امریکا گفت:

“رییس‌جمهور یون ومن تعهد کردیم که تعامل نزدیک خود را تقویت کنیم، برای مقابله با چالش‌های امنیت منطقه‌ای از جمله مقابله با تهدید ناشی از کوریای شمالی از طریق تقویت بیشتر موضع بازدارنگی و تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کوریا همکاری کنیم.”

رهبران دو کشور افزون بر مقابله با تهدیدات کوریای شمالی بر حفظ اقیانوس آرام به عنوان منطقه‌ای آزاد نیز تاکید کردند. هرچند پیش از این؛ چین از حضور فعال امریکا در اقیانوس هند به شدت ابراز نگرانی کرده بود.

درهمین حال، رئیس‌جمهور کوریای جنوبی نیز تعهد امریکا را در بالا بردن قدرت نظامی کوریای جنوبی و بازدارندگی تهدیدات کوریای شمالی برای کشورش مهم می‌خواند، یون سوک یول؛ رئیس‌جمهور کوریای جنوبی افزود:

“رییس جمهور بایدن بر تعهد آهنین امریکا مبنی بر دفاع از کوریا و بازدارندگی گسترده تاکید کرده است.”

همچنین در بیانیه رهبران دو کشور آمده که در صورت ضرورت، واشنگتن از دارایی استراتیژیک از جمله هواپیماهای بمب‌افگن دوربرد، زیردریایی‌های مجهز با مزایل و کشتی‌های هواپیمابر، به منظور باز دارندگی تهدیدات کوریای شمالی در منطقه جابجا می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *