وحدت نظر تهران، مسکو و واشنگتن در ییوند با تروریسم

رئیس جمهوری امریکا در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت، این کشور آماده است با هر کشوری از جمله ایران و روسیه در باره حل بحران سوریه کار کند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” رئیس جمهور ایران نیز در اجلاس مجمع عمومی از آمادگی کشورش برای برقراری صلح و دموکراسی در سوریه خبر داد. رئیس جمهور روسیه اما در این نشست همکاری نکردن با دولت سوریه در جنگ علیه داعش را اشتباه عظیم دانست.

اوباما رئیس جمهور امریکا در نشست مجمع عمومی گفت: واشنگتن حاضر است برای حل بحران سوریه با هر کشوری از جمله ایران و روسیه کار کند. او در عین حال تاکید کرد که پس از این همه خونریزی در سوریه نمی توانیم به حالت قبل از جنگ بازگردیم. این سخن اوباما به حضور بشار اسد در آینده سیاسی سوریه اشاره داشت. رهبران فرانسه و ترکیه هم در سخنان خود تاکید کردند که بشار اسد نمی تواند بخشی از آینده سیاسی سوریه باشد.

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اما در سخنرانی اش گفت: مسکو با دولت های عراق و سوریه در نبرد با تروریسم همکاری نظامی کرده و از نظر ما اگر کشورهای جهان با دولت سوریه و کردها در جنگ علیه داعش و سایر گروه های تروریستی همکاری نکنند، اشتباه بزرگ را مرتکب شده اند. وی افزود: تنها ارتش سوریه و کردها هستند که واقعا در برابر تروریست ها می جنگند.

” روسیه قاطعانه با تروریسم در هر شکل آن مخالف است. ما با دولت های عراق و سوریه که با گروه های تروریستی در جنگ هستند، کمک نظامی و تخنیکی کرده ایم. از نظر ما اشتباه کمک نکردن با دولت و نیروهای مسلح سوریه اشتباه بزرگی است. آنها رو در رو با تروریسم در نبرد اند.”

رئیس جمهور روسیه همچنین در یک کنفرانس خبری گفت که کشورش می خواهد به ائتلاف بین المللی برای انجام عملیات های هوایی علیه داعش بپیوندد، اما این ائتلاف باید زیر نظر سازمان ملل باشد.

 حسن روحانی، رئیس جمهور ایران هم از آمادگی تهران جهت همکاری در برقراری صلح و دموکراسی در سوریه و یمن خبر داد.

پوتین همچنین بر اهمیت نقش رهبران دینی مسلمانان بر جلوگیری از گسترش نفوذ گروه های افراطی و پیوستن مردم به این گروه ها تاکید کرد. موضوع سوریه در دیدار رهبران جهان از جمله ملاقات روسای جمهور امریکا و روسیه، دیدار رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهور ایران و ملاقات رئیس جمهور ایران با نخست وزیر بریتانیا نیز مطرح شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *