ضرب‌الاجل پنج‌روزه‌ی طالبان برای رهایی یک قومندان ارشد شان از بند دولت

دها تن از وابستگان سربازان اردوی ملی کشور که در ماه قوس سال جاری، بعد از فرود اضطراری هلی‌کوپتر شان در منطقه تحت کنترل گروه طالبان اسیر شدند، امروز در کابل تجمع اعتراضی بر پا کردند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن: بستگان این سربازان می‌گویند که اکنون گروه طالبان برای رهایی این افراد خواستار رهایی یک فرمانده این گروه شده‌است.

تجمع کنندگان اعلام کردند که گروه طالبان پنج روز مهلت داده و گفته که اگر خواست شان از سوی دولت پذیرفته نشود، سربازان را می‌کشند.

پدر یک سربازان اسیر به بی‌بی‌سی گفت که او چندبار فرزند اسیرش را از نزدیک ملاقات کرده‌است.

معترضان وضعیت سربازان اسیر را رقت‌بار خواندند و گفتند که اگر دولت آنان را رها نکنند از مرگ طبیعی خواهند مرد.

با توجه به اینکه وزارت دفاع شمار اسیران را ۱۶ نفر اعلام کرده‌بود، ولی معترضان امروز شمار آنها را ۱۳ نفر اعلام کردند و گفتند که این اسیران از ۸ ولایت افغانستان هستند.

معترضان با تجمع در پارک شهر نو، در مرکز شهر کابل مدعی شدند که برای رهایی این افراد، در تمام مقام‌های دولتی را زده‌اند ولی کسی تاکنون به خواست آنها توجه نکرده‌است.

اعترض کنندگان می‌گویند تا زمانیکه دولت به خواست آنان توجه نکند به تجمع اعتراضی خود ادامه خواهند داد.

در اولین روزهای اسارت این افراد، تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، حکایت از وضعیت رقت‌بار این سربازان داشت.

هلی‌کوپتر ارتش در اثر بدی هوا مجبور به فرود اضطراری در منطقه تحت کنترل طالبان در ولایت فاریاب در شمال افغانستان شده بود.

براساس اعلام وزارت دفاع افغانستان این هلی‌کوپتر متعلق به یک شرکت خصوصی بود که برای وزارت دفاع افغانستان کار می‌کرد.

هواپیما به مقصد ولایت بلخ در حرکت بود که در ولسوالی پشتون‌کوت نشست اضطراری کرد. در نتیجه دو سرباز ارتش و یک خدمه خارجی هلی‌کوپتر کشته و ۱۸ نفر که دو تن آنها خارجی هستند، به گفته سخنگوی وزیر دفاع افغانستان توسط گروه طالبان اسیر شدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *