حزب اسلامی به‌گفتگوهای صلح چراغ سبز نشان داد

بر اساس گزارش یک روزنامه پاکستانی دست به انتشار آن زده است؛ یک مقام ارشد حزب اسلامی که در پاکستان به سر می برد، گفته است که این حزب هنوز دعوتنامه ای برای شرکت در مذاکرات صلح دریافت نکرده است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “دکتر غیرت باهیر یکی از رهبران ارشد حزب اسلامی حکمتیار گفت “گفتگوهایی در سطح رهبری حزب اسلامی صورت گرفته است، و در صورت دریافت دعوتنامه برای شرکت در مذاکرات صلح، تصمیم قطعی حزب اعلام می گردد.”

در همین حال، از سویی دیگر اما مقامات در دفتر سیاسی طالبان در قطر می گویند که از پیشرفت در پروسه گفتگوهای صلح اطلاعی ندارند، و تاکید ویژه ای نیز بر روی پیش شرط های خود برای حضور در مذاکرات صلح دارند.

این در حالیست که در پایان نشست چهارم گروه همکاری های چهارجانبه، نمایندگان چهار کشور اعلام کردند که گفتگوهای مستقیم مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان در هفته اول ماه مارچ برگزار می شود.

اعضای این گروه با صدور بیانیه ای از تمامی گروه های مخالف مسلح طالبان و دیگر گروه ها خواستند که نمایندگان با صلاحیت خود را به این مذاکرات اعزام کنند، تا اولین دور از گفتگوهای مستقیم صلح در هفته اول ماه مارچ برگزار گردد.

پاکستان پیشنهاد داده است که میزبانی این مذاکرات را به عهده می گیرد.

قابل ذکر است که نشست پنجم گروه همکاری های چهارجانبه در اسلام آباد و مشروط به برگزار شدن گفتگوهای مستقیم دولت افغانستان با طالبان برگزار می گردد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *