دست بالای مخالفین مسلح در جنگ بغلان و از نیروهای امنیتی در فاریاب

هم‌زمان با اعلام علمیات بهاری گروه طالبان در سراسر کشور، حمله‌های این گروه در شمال افزایش یافته اما اخیرا با آن‌که بخش‌هایی از بغلان را دوباره تصرف کرده‌اند، نیروهای امنیتی موفق‌تر از این گروه عمل کرده‌اند.

هرچند طالبان منطقۀ دند غوری را در بغلان دوباره به تصرف درآوردند، ولی روز گذشته نیروهای امنیتی ولسوالی غورماچ را در ولایت فاریاب از این گروه گرفتند.

دیروز نیروهای امنیتی پس از سه روز عملیات زمینی و هوایی دوباره بیرق افغانستان را در مرکز ولسوالی غورماچ بلند کردند.

بریالی بشریال، معاون والی فاریاب روز گذشته تصرف ولسوالی غورماچ توسط نیروهای امنیتی را تایید کرد و گفت که تلفاتی نیز به طالبان وارد گردیده‌است.

اما هم‌زمان با آن، بامداد روز گذشته طالبان یک‌بار دیگر حمله‌هایی را به هدف تصرف شهر قندز راه‌اندازی کرده‌اند که با حمل تلفات سنگین دوباره به عقب زده شدند.

در این درگیری که میان نیروهای امنیتی و طالبان رخ داده ۴۰ از طالبان کشته و ۵۰ نفر دیگر این گروه زخمی گردیده‌اند.

طالبان هفتۀ گذشته عملیات بهاری‌شان را زیر نام عمری اعلام کردند و گفتند که از هر گونه امکانات در برابر نیروهای امنیتی کار خواهند گرفت.

اما قدم شاه شهیم، رییس ستاد ارتش ملی افغانستان اعلام عملیات جدید آنان را پروپاگند خوانده گفت که این اعلام‌شان چیز تازه‌یی نیست و آنان همیشه تلاش‌شان را کرده‌اند اما ناموفق هستند. او تاکید کرد که در سال جاری هیچ‌جایی سقوط نخواهد کرد.

با این حال پارلمان افغانستان و آگاهان تاکید می‌کنند که اگر حکومت توجه بیش‌تر نداشته باشد تلاش‌های مخالفان مسلح منجر به افزایش مشکلات امنیتی خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *