ظواهری: متحد شوید و الا مرگ به سراغ تان خواهد آمد

ایمن الظواهری در یک فایل صوتی که روز گذشته یکشنبه منتشر کرد از تمامی شورشیان مخالف دولت سوریه خواسته که با یکدیگر متحد شوند که در غیر این صورت تمامی این گروه ها با خطر مرگ مواجه خواهند شد.

در این فایل صوتی، ایمن الظواهری همچنین بار دیگر با محکوم کردن اعضای گروه تروریستی داعش، این گروه را شورشیان افراطی عنوان کرد.

ایمن الظواهری که جانشین اسامه بن لادن بنیانگذار شبکه تروریستی القاعده می باشد متحدانی در آسیای مرکزی، شمال آفریقا و جنوب آسیا دارد. اما گفته می شود که هم اکنون این گروه توسط جنگجویان گروه تروریستی داعش که مناطقی در سوریه، عراق و هم اکنون در لیبیا و یمن را در اختیار دارند به چالش کشیده شده است.

لازم به ذکر است که در سوریه، شاخه انشعابی گروه القاعده جبهه نصره و گروه داعش دو گروه شورشی قدرتمندی هستند که علیه نیروهای دولتی سوریه می جنگند.

گفتنی است که این گروه ها زمانی در قالب یک گروه فعالیت داشتند، اما در سال ۲۰۱۳، و پس از درگیری بر سر قدرت به گروه های جداگانه تقسیم شدند.

ایمن الظواهری در این فایل صوتی گفت “ما باید اتحاد همه مجاهدین را در شام (سوریه) بخواهیم، تنها در این صورت این منطقه از غصب روسیه و کشورهای غربی آزاد خواهد شد. برادران من، اتحاد مسئله زندگی و مرگ برای شما است.”

در این فایل صوتی، ایمن الظواهری همچنین پروسه صلح سیاسی در سوریه را تنها راه حل مشکلات سوریه ندانست و از فعالیت های جبهه نصره در این کشور قدردانی کرد.

وی بار دیگر تاکید کرد که گرچه گروه تروریستی داعش با نیروهای خارجی و نیروهای دولتی سوریه درجنگ است، اما این گروه به لحاظ ایدولوژی با گروه تروریستی القاعده تفاوت دارد.

ایمن الظواهری اعضای گروه داعش را افراطی و مرتد عنوان کرد.

لازم به ذکر است که موثق بودن فایل صوتی منتشر شده هنوز تایید نشده است اما این فایل نیز مانند فایل های قبلی ایمن الظواهری نشان مخصوصش را دارد.

باور بر این است که ایمن الظواهری در مناطق مرزی میان افغانستان و پاکستان مخفیگاه دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *