مواد مخدر با منجنیق به‌خاک ایران پرتاب می‌گردد

مقام‌های ایرانی در گفت‌گو با رسانه‌های این کشور از پرتاب محموله‌های مواد مخدر توسط منجنیق از خاک افغانستان به آن کشور سخن گفته‌اند.

مقام‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در ایران از پرتاب محموله‌های مواد مخدر به وسیله منجنیق از مرز افغانستان به سمت ایران خبر دادند.

قایم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گفته‌است که با عواملی از این نوع قاچاق مواد مخدر برخورده‌اند.

علی رضا جزینی به خبرگزاری ایسنا بیان داشته‌است که قاچاق‌چیان از هرگونه ابزاری برای انتقال مواد مخدر به ایران و خارج از مرزهای آن به کشورهای دیگر استفاده می‌کنند.

آقای جزینی افزوده‌است که پس از انسداد مرزهای خاکی و ناامن‌کردن راه‌های آبی برای قاچاق‌چیان، برخی از آنان به پرتاب مواد مخدر توسط منجنیق به خاک ایران متوسل شده‌اند.

این مقام ایرانی افزوده‌است که این اتفاق بیش‌تر در مرزهای سیستان و بلوچستان آن کشور رخ داده و کوله‌برهایی که مواد مخدر پرتاب شده را جمع‌آوری می‌کردند نیز شناسایی و با آنان برخورد نموده‌اند.

بر بنیاد این گزارش، قایم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران از کشف ۶۱۸ تن مواد مخدر در یک سال گذشته یادآوری کرده‌است.

مقام‌های افغان تا به حال در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند اما چندروز پیش رییس جمهور غنی یک‌بار دیگر تاکید کرد که مواد مخدر یک مشکل جهانی است و تمام کشورها در مبارزه با آن باید افغانستان را کمک کنند.

مقام‌های ایرانی در حالی از انتقال مواد مخدر از خاک افغانستان به آن کشور سخن می‌گویند که افغانستان یکی از کشورهای ردۀ نخست تولید و قاچاق مواد مخدر در جهان شناخته می‌شود.

اما در سوی دیگر گفته می‌شود شمار زیادی از معتادین در افغانستان کسانی هستند که در کشور ایران مهاجر بودند و پس از درگیرشدن با اعتیاد در آن کشور دوباره بر می‌گردند.

در حال حاضر صدهاتن از معتادان که در ولایت نیمروز و در مرز با ایران حضور دارند بیش‌تر کسانی‌اند که از آن کشور برگشته‌اند ویا هم دوباره می‌خواهند وارد خاک ایران شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *