وزارت داخله: دشمن ناکام است

وزارت امور داخلۀ افغانستان می‌گوید دست‌آوردهای جنگ‌جویان مخالف مسلح دولت آن‌چنانی که بازتاب داده می‌شود نیست.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن” تاج محمد جاهد، وزیر امور داخلۀ افغانستان امروز طی نشستی با حضور رسانه‌ها در کابل گفت که دشمنان برنامه‌های داشتند تا ولسوالی‌ها و مرکز ولایت‌ها را ناامن و شاه‌راه‌ها را مسدود نمایند، اما موفق نشدند.

آقای جاهد گفت که شورشیان انفجار، انتحار و حمله‌های دوام‌دار در بیش‌تر بخش‌های افغانستان انجام دادند اما با بیش‌ترین تلفات شکست خوردند.

وزیر امور داخله باور دارد دست‌آوردهای جنگ‌جویان مخالف مسلح در مقایسه با دست‌آوردهای نیروهای امنیتی آن‌چنانی که گفته می‌شود نیست.

او گفت که در بعضی موارد مطبوعات آزاد است باید حقایق را به مردم برسانند اما این را قبول نمی‌کنیم که دست‌آوردهای دشمن طوری که بیان می‌شود، بوده باشد.

به گفتۀ این مقام امنیتی کشور، نیروهای امنیتی با پلانی که دشمن به خاطر تصرف اکثر مناطق داشت دست‌آوردهای زیادی دارند و تمام پلان‌های دشمنان مردم شکست خورده و در آینده هم شکست خواهد خورد.

تاج محمد جاهد افزود که امروز تمام شاه‌راه‌ها به روی ترافیک باز است، هیچ قریه را دشمن با پلان عملیاتش اشغال نکرده و هرکجایی که آمده شکست خورده‌است.

این اظهارات وزیر داخله در حالی مطرح می‌شود که هرچند اخیرا از افزایش تلفات شورشیان و محدودشدن فعالیت‌های این گروه‌ها سخن به میان می‌آید، اما در یک هفتۀ اخیر حمله‌های طالبان در حدی افزایش یافته‌است.

این گروه در شمال افغانستان حمله‌هایی را به خاطر تصرف ولسوالی‌های خاش و راغستان بدخشان راه‌اندازی کردند، در قلعۀ زال قندز که بالای آن حمله کردند از چندروز به این‌طرف درگیری جریان دارد و در دیگر بخش‌های کشور نیز ناامنی‌ها پابرجاست.

با این حال، وزیر داخله تاکید کرد که این وزارت در تنفیذ و تامین قانون، مبارزه با فساد اداری و دیگر مسایل مربوطه با نهادهای عدلی و قضایی هم‌آهنگی دارد و پولیس به آنجام مسؤولیتش در این بخش‌ها متعهد است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *