در قلعه‌ی زال چه می‌گذرد؟

شورای ولایتی کندز، می‌گوید که تمامی ولسوالی قلعه‌ی زال را طالبان به تصرف خود درآورده‌اند، اما مسوولان امنیتی در کندز می‌گویند تنها بازار ولسوالی قلعه‌ی زال در دست طالبان است و اداره‌های دولتی این ولسوالی که در دشتی بیرون از بازار موقعیت دارند، در اختیار نیروهای دولتی است.
امرالدین ولی، نماینده‌ی شورای ولایتی از مرکز کندز و اسدالله سادات، نماینده‌ی شورای ولایتی از ولسوالی قلعه‌ی زال می‌گویند که طالبان تمامی ولسوالی قلعه‌ی زال را تصرف کرده‌اند.
به قول آنان: «هر چند نیروهای کمکی در نزدیکی ولسوالی قرار دارند، اما این ولسوالی، بیگاه گذشته به دست طالبان کاملا سقوط کرد.»
در همین حال، شیرعزیز کامه‌وال، فرمانده زون ۸۰۸ سپین‌زر مستقر در کندز می‌گوید که طالبان تنها در بازار این ولسوالی قرار دارند و اداره‌های دولتی «پیش» نیروهای امنیتی است.
پولیس کندز نیز می‌گوید که طالبان در قلعه‌ی زال، مورد حمله‌ی هوایی نیز قرار گرفته‌اند.
هجرت‌الله اکبری، سخنگوی پولیس کندز گفت: «دو عراده موتر و یک چین تانک طالبان هدف حمله‌ی هوایی قرار گرفته و با طالبان سوار بر این عراده‌ها نابود شده‌اند.»
در همین حال، صبح امروز، قول اردوی ۲۰۹ شاهین، با پخش خبرنامه‌ای، از کشته‌شدن ۴ طالب در قلعه‌ی زال خبر داده‌اند.
در همین حال، نمایندگان شورای ولایتی کندز می‌گویند که هنوز نیروهای امنیتی «حالت دفاعی» دارند و برای پاک‌سازی طالبان نه تنها در تمامی ولایت کندز، بل‌ در ولسوالی قلعه‌ی زال نیز حمله نکرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *