نگرانی ننگرهاری ها از گروگان‌گیری داعش در این ولایت

شورای ولایتی ننگرهار از گروگان‌گیری کودکان و زنان از سوی داعشیان نگران است. اعضای این شورا می‌گویند که داعشیان با گروگان‌گیری کودکان و زنان نشان دادند که آنان نه‌تنها با شهروندان کشور، بل با اسلام می‌جنگند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی” تمدن اعضای این شورا می‌گویند که مقام‌های محلی و امنیتی ننگرهار عملیات آزادسازی باشنده‌گان کوت را به‌زودی آغاز کنند.

آنان هشدار می‌دهند که اگر حکومت در این‌باره بی‌پروایی کند، فاجعۀ انسانی رخ می‌دهد.

ذبیح‌الله زمری، عضو شورای ولایتی ننگرهار می‌گوید: «داعشیان روز جمعه پس‌از ساعت‌ها نبرد، چندین کودک و زن را با خودشان بردند. این کار مخالف آموزه‌های دین است. ما از این کار نگران استیم.»

سهراب قادری، عضو شورای ولایتی ننگرهار می‌گوید: «نیروهای امنیتی ننگرهار باید برای رهایی این باشنده‌گان بی‌پروایی نکنند و به‌زودی عملیات رهایی این ربوده‌شده‌گان را آغاز کنند تا آنان بدون تلفات رها شوند.»

اما فرمانده پولیس ننگرهار می‌گوید که نظامیان کشور در ولسوالی کوت با داعشیان در حال نبرد استند و تا کنون روشن نیست که داعشیان چه کسانی را به گروگان گرفته‌اند.

زورور زاهد، فرمانده پولیس ننگرهار می‌گوید: «ساحه، یک ساحه جنگی‌است و تا کنون روشن نیست که داعشیان کسی را گروگان گرفته‌اند یا نه؛ ولی برای‌تان می‌گویم که تا کنون هیچ شخص شکایت نکرده‌است که داعشیان عضوی از فامیل‌شان را به گروگان گرفته‌است، اما در این‌باره پس‌از ختم جنگ و پس‌از گفت‌وگو با باشنده‌گان محل روشن خواهد شد.»

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شوند که گروهی از داعشیان بامداد روز جمعه (۴ سرطان) بر بخش‌های ولسوالی حمله کردند و باشنده‌گان این ولسوالی ادعا دارند که داعشیان پس‌از چندین ساعت نبرد، شماری از کودکان و زنان را با خود بردند و گروگان گرفته‌اند.

ولسوالی کوت ولایت ننگرهار یکی از ولسوالی‌هایی استند که داعشیان در آن فعالیت دارند و باشنده‌گان این ولسوالی بار‌ها در برابر داعشیان قیام کرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *