تهران در شهر هرات یک مرکز فرهنگی می‌سازد

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده است که ایران خواستار صدور مجوز برای ایجاد یک مرکز فرهنگی در شهر هرات در غرب افغانستان است.

براساس خبرنامه وزارت خارجه افغانستان محمد رضا بهرامی، سفیر ایران در افغانستان در دیدار با صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان، خواهان همکاری این وزارت در صدور مجوز مرکز فرهنگی ایران در هرات شده است.

در این خبرنامه آمده که وزیر امورخارجه افغانستان در مورد تأسیس مرکز فرهنگی ایران در هرات گفته که “افغانستان می‌خواهد تأسیس مرکز فرهنگی ایران در هرات بر مبنای یک موافقت‌نامه صورت گیرد تا افغانستان نیز بتواند بر مبنای آن، مرکز فرهنگی‌اش را در ایران تأسیس کند.”

در این دیدار، آقای بهرامی همچنین در باره مشکلات اخیر میان کنسولگری ایران در هرات و شهرداری این شهر صحبت کرده و خواهان همکاری وزارت خارجه شده است.

وزیر خارجه افغانستان وعده داده که برای حل اختلاف میان شهرداری هرات و کنسولگری ایران در این شهر، به بخش‌های مربوط دستور خواهد داد تا مدارک و موارد اعتراض کنسولگری ایران را مطالعه و قضیه را نهایی سازند.

اوایل سال جاری میلادی در پی اقدام شهرداری هرات برای توسعه و بزرگ کردن خیابان مرکزی شهر هرات، این نهاد شروع به تخریب دیوار راهرو و موانع امنیتی کنسولگری ایران کرد که با دخالت والی هرات متوقف شد.

کنسولگری ایران در شهر هرات به دنبال تخریب دهلیز پیاده‌رو و موانع امنیتی آن، خدمات کنسولی خود را متوقف کرد اما بعدا این خدمات از سر گرفته شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *