جنبش روشنایی شنبه هفته آینده را روز تظاهرات اعلام کرد

مسوولان جنبش روشنایی دوم اسد را روز تظاهرات در کابل و سایر ولایت های افغانستان اعلام کرد، همزمان بر آن شماری از افغان های مقیم کشور ناروی اعلام کردند که برای نشست بروکسل آمادگی تظاهرات را می گیرند.

مسوولان این جنبش از مظاهره کنندگان خواسته اند تا با خود نان و آب بیاورند چون به گفته آنان تا زمان که حق خود را نگیریم دست خالی بر نمی گردیم.
این جنبش اعلان کرده است که روز دوم اسد روزی عدالت خواهی است و شهروندان کشور در این روز شرکت می کنند.
مسوولان این جنبش از مظاهره کنندگان خواسته اند تا با خود نان و آب بیاورند چون به گفته آنان تا زمان که حق خود را نگیریم دست خالی بر نمی گردیم.
جنبش روشنایی گفته است:”چندین ماه می شود که میلیون ها انسان عدالتخواه در داخل و خارج از کشور تظاهرات می کنند و از طریق حرکت های مدنی در صدد خواست برحق خود هستند اما دولت تا هنوز اندک ترین توجه ای بخواست مردم نکرده است.”
آنان می گویند که ما از سران حکومت وحدت ملی می خواهیم که ماسترپلان تصویب شده برق کشور از مسیر اصلیش (بامیان) عبور کند.
در خبرنامه آمده است که شرکت که در ابتدا لین برق ۵۰۰ کیلو ولت را می خواست از بامیان عبور بدهد اما شماری از مقام های دولتی این لین را از مسیر اصلی اش تغییر و از سالنگ عبور می دهند.
جنبش موسوم به روشنایی قبل از این در ۲۷ ثور امسال تظاهرات کرده بودند که برای یک روز تمامی جاده بر روی رفت و آمد وسایط بسته شده بود و تظاهرات در چوک دهمزنگ به دلیل دیوار های کانتنری از سوی دولت، به پایان رسید.
در متن خبرنامه جنبش روشنایی
در متن خبرنامه جنبش روشنایی نوشته شده است: “شما (دولت مردان) و همفکران شما با سیاست های ضد انسانی خود برای مردم هزاره چیزی باقی نگذاشتید و مردم را با سیاست های فرسایشی هر روز زمین گیر تر از گذشته میسازید.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *