یورش گسترده مخالفین مسلح بر پوسته‌های پولیس در جلریز

درگیری زمانی به وقوع پیوست که مخالفین دولت ساعت سه‌ونیم پس از نیمه شب گذشته حملات تهاجمی شان را بر چندین پوسته امنیتی جلریز آغاز کردند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” عبدالرحمان منگل سخنگوی والی میدان وردک در این باره به صدای امریکا گفت:” گرچند آمار دقیقی از مخالفین معلوم نیست اما آنان به صورت تهاجمی حمله کرده اند”.

به گفتۀ منگل نیروهای کمکی به ساحه اعزام شده اند. مقامات ولایت میدان‌وردک از شمار تلفات این درگیری آماری نمی‌دهند.

حاجی احمد جعفری عضو شورای ولایتی میدان وردک نیز به صدای امریکا گفت که دو پوسته امنیتی بازار اسماعیل‌خیل زیر حملات شدید طالبان قرار دارد.

او افزود که در این درگیری‌ها، صبح امروز قوای هوایی نیز وارد کارزار شد؛ اما مناطقی را هدف قرار داده است که مؤثریتی به جبهۀ جنگ نداشت.

از سوی دیگر، مسافرین در دو طرف ساحۀ درگیری گیر مانده اند.

شماری از مسافرین می‌گویند که به دلیل درگیری و مسدود بودن شاهراه کابل – بامیان در ساحه جلریز صدها موتر مسافر بری در هر دو طرف منتظر ختم درگیری اند.

احمد جعفری عضو شورای ولایتی میدان وردک نیز گفت که وضعیت مسافرین در درۀ میدان نگران‌کننده است و تلاش‌ها جریان دارد تا چاره‌ای برای رهایی آنان از میدان جنگ سنجیده شود.

فرید یکی از رانندگان لین کابل – بامیان به صدای امریکا گفت “ما از صبح وقت که از کابل حرکت کردیم در ساحه نزدیکی ولسوالی جلریز گیر ماندیم و جنگ جریان داشت تا همین اکنون”.

فرید می‌گوید که درگیری شدید هنوز هم جریان دارد و نیروهای امنیتی افغان به مسافرین و رانندگان اجازۀ عبور از ساحه درگیری را نمی‌دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *