انتقاد سخت کابل از اسلام آباد در نشست سازمان ملل

افغانستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، از عملکرد پاکستان در قبال مبارزه عیه تروریزم به خصوص از عدم صداقت این کشور در راستای تامین صلح وثبات در  کشور  سخت انتقاد کرد.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “محمد سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور که دیروز به وقت محلی امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل به نمایندگی از افغانستان سخترانی می کرد، گفت:” بر اساس اسناد موجود، حمله بر هواداران جنبش روشنایی و  پوهنتون امریکایی افغانستان، در کابل  در پاکستان طرح ریزی شده بود.
معاون دوم رئیس جمهور افزود: ” افغانستان بارها از همسایه خود پاکستان خواسته است تا پناهگاه های شناخته شده تروریست ها را از بین ببرد؛ اما  اسلام آباد تاکنون در این بخش هیچ گونه اقدام نکرده است”.
دانش،  از جامعه جهانی خواست که در مورد  از بین بردن پناهگاه های امن گروه های تروریستی  در خارج از افغانستان توجه  کند.
او،  در پیوند به گفتگوهای صلح افغانستان  تاکید کرد که  گروه چهارجانبه‌ی صلح می‌تواند به عنوان یک راهکار مفید برای پیشبرد  این گفتگو ها باقی بماند، اما به شرطی که پاکستان به تعهد‌ات اش صادقانه عمل کند.
با این حال،  معاون دوم رئیس جمهور افزود: در حال حاضر ده گروه  تروریستی در افغانستان فعالیت دارد؛ اما این گروه‌های از بیرون وارد افغانستان شده‌ است و از سوی کشورهای بیرونی تغذیه‌ی می‌شود.
به باور دانش فعالیت این گروه‌ها در افغانستان مانع اصلی حکومتداری خوب و تامین صلح و ثبات در کشور شده است.
این در حالیست که  دو قانون‌گذار امریکای لایحه‌یی را به کانگرس این کشور معرفی کردند که در آن پاکستان به عنوان کشور حامی تروریزم  معرفی شده است .
این لایحه به حکومت امریکا  پیشنهاد می کند که در طی  چهار ماه به گونۀ رسمی خواهان درج نام پاکستان در فهرست کشورهای حامی ترویزم شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *