نیکلسون: گروه طالبان دارند نفوذ شان را وسعت میدهند

جنرال جان نیکولسن قوماندان ارشد نیرو های امریکایی و خارجی  در کشور  می‌گوید، نیروهای امنیتی افغان با طالبان مسلح در یک تنگنای قرار گرفته که نمی‌گذارند، طالبان تسلط خود را در این کشور گسترش دهند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن” جنرال نیکولسن که  در مقر وزارت دفاع امریکا با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت، نیروهای امنیتی افغان در درگیری های تابستانی توانسته اند که جلو حملات طالبان را برای تصرف شهر کندز بگیرند.

به گفته جنرال نیکولسن نیروهای امنیتی افغان از ۶۵ تا ۷۰ درصد نفوس افغانستان را تحت کنترول داشته و طالبان تنها بر ده درصد نفوس این کشور حاکمیت دارند.

قوماندان عمومی مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان همچنان گفت، گروه‌های شورشی طالب برای کنترول حداقل ۲۰ درصد نفوس دیگر افغانستان با نیروهای امنیتی این کشور در نبرد اند.

جان نیکولسن در ادامه اضافه کرد، ۱۳۰۰ جنگجوی گروه تندرو  داعش در افغانستان حضور دارند که بیشتر در شرق این کشور فعال اند.

به گفتۀ جنرال جان نیکولسن رهبران داعش در سوریه این جنگجویان را در افغانستان تمویل کرده و رهبری می‌کنند.

نیکولسن: نیروهای امریکایی و قوای امنیتی افغان بطور منظم بر خلاف مخالفین عملیات نظامی را براه انداخته اند.

اما قوماندان عمومی مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان گفت، نیروهای امریکایی و قوای امنیتی افغان بطور منظم بر خلاف جنگجویان داعش عملیات نظامی را براه انداخته و شمار زیادی از اعضای این گروه را از بین برده‌اند.

به گفته وی اکنون داعش آن مناطقی را در دست ندارد که قبل از این در تسلط داشت.

جنرال جان نیکولسن همچنان اضافه کرد که او در ارتباط با به افزایش تلفات نیروهای نظامی افغان نگران است.

این جنرال امریکایی گفت، بیشتر این تلفات در پوسته های امنیتی کوچک رخ می‌دهند که عساکر در آن آموزش نظامی خوب ندیده و مجهز نیستند.

این مقام نظامی بلند رتبه امریکایی در افغانستان می‌گوید، با رهبران حکومت افغانستان روی تنظیم شیوه های جنگ کار می‌کنند تا تلفات قوای افغان را کاهش دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *